Google yine dünyanın en değerli markası
BrandZ pazar araştırmasının sonucu Google'a kutlama yapmak için bir sebep daha verdi...
Pazar araştırması firması Millward Brown dördüncü kez "BrandZ" ismindeki marka değeri araştırmasını yayımladı ve Google üçüncü kez birinciliği göğüsledi. 100 milyar dolardan fazla değeri ile firma rakiplerini açık ara geride bırakarak dünyanın en değerli markası oldu.
Böylece Google üç basamaklı milyar dolar değerine ulaşan ilk firma oldu. Araştırmanın genel sonucu da pozitif yönde: Araştırmaya katılan markaların toplam değeri yüzde 2 artarak 1,94 trilyon dolardan (2008) 1,97 trilyon dolara (2009) yükseldi. Ama yine de 2007/2008'deki araştırmada elde edilen büyüme oranı daha yüksekti.
Düşen büyüme oranının sebebi beklenildiği gibi otomobil üreticileri ve finansal hizmet kuruluşları oluyor: Bu iki sektörün kısmen de olsa şiddetli biçimde değer kaybetmesine karşın bilişim sektörü belirgin derecede büyüme gösterdi. Bu yüzden Top 25 listesindeki firmaların 12 tanesi bilişim ve telekomünikasyon firmalarından oluşuyor.