Google reklamları ve yeni gizlilik tartışması
Kullanıcı kayıtlarını sakladığı için sık sık eleştirilen Google, yeni hamlesiyle yine gündemde...
Bildiğiniz gibi arama motoru devi olan Google'ın başlıca geliri arama motoru üzerinde ve Adsense üyesi sitelerde gösterdiği reklamlardan oluşuyor. Yani pek çok kişinin sadece bir arama motoru olarak tanıdığı Google, aslında dünyanın en büyük online reklamcısı. Fakat Google'dan Susan Wojcicki'nin blog'unda son yazdığı başlık firmanın bu konuda ciddi değişiklikler getirmeye hazırlandığının habercisi.
Wojcicki, Google'ın artık kullanıcılara daha ilgi çekici reklamlar gösterecek yeni sistemlerini hayata geçirmeye hazırlandıklarını duyurdu. Başlangıç olarak YouTube ve benzeri partner sitelerde hayata geçecek olan uygulama temel olarak kullanıcıların geçmişteki online aktivitelerini inceleyerek, ilgi alanlarını tespit edecek ve kullanıcılara özellikle bu konularla ilgili reklamlar gösterilecek.
Wojcicki'nin "şimdilik beta sürecinde" dediği yeni sistem hemen akıllara kullanıcıların kişisel gizliliklerinin tehdit altında olup olmadığı sorusunu getiriyor. Wojcicki bu yöntemin kullanıcıların kontrolünde olacağı, dolayısıyla kullanıcılar eğer kendilerine gösterilecek reklamların bu şekilde yayınlanmasını tercih etmezlerse, kullanıcı ayarlarında gerekli değişiklikleri yapabileceklerini söylüyor. Bakalım bu açıklama, daha şimdiden yükselen karşıt seslerin önüne geçmek için yeterli olacak mı?