Google, Reklam Engelleyicileri Tehdit Ediyor
Google'ın üzerinde çalıştığı Web Bundles standardı, web'in açık olma özelliğini ortadan kaldırma ve reklam engelleyicileri olumsuz etkileme tehlikesiyle birlikte geliyor!
Google'ın üzerinde çalıştığı yeni bir web spesifikasyonu, bir
araştırmacının uyarısına göre internet kullanıcılarını gizlilik
açısından ciddi derecede olumsuz
etkileyebilir.
Brave Software'den baş güvenlik araştırmacısı Peter Snyder'ın
blog gönderisine göre Google'ın yeni Web
Bundles standardı, reklam verenlerin ve kötü niyetli aktörlerin
gizlilik ve güvenlik mekanizmalarını atlatmasını sağlayabilir.
Web Bundles standardı, web sitelerinin kaynakları
tek bir pakette sunmasını sağlıyor. Kaynakların bir .wbn dosyasında
toplanması, sitelerin içerik dağıtım ağları (CDN) tarafından
sunulmasının da yolunu açıyor. Ancak Snyder'a göre Web Bundles,
reklam engelleme araçlarının etkisini azaltıyor ve araştırmacıların
belirli kaynakları test etmesini zorlaştırıyor. Bu ise gizlilik ve
güvenlik açısından belirli dezavantajlara dönüşebilir.
Yazılım devinin ilk tartışmalara yol açan web standardı Web Bundles değil. Mobil sitelerde kullanıbilen AMP teknolojisi hakkındaki tartışmalar da hala sürüyor. AMP, web sitelerinin yüklenmesini hızlandırsa da, web sitelerinin Google üzerinden sunulması web'in özüne aykırı olarak değerlendiriliyor.
Snyder, Web Bundles'ın belirli sorunları çözmesini takdir etse de, web'in açık, saydam özelliğini bozmadan aynı sonuçlara ulaşmanın daha iyi yollarının olduğuna inandığını söylüyor. Bu nedenle araştırmacı, Google'ın ve Web Bundle grubunun bu teklifle ilgili geliştirme sürecini durdurmasını ve güvenlik sorunlarını çözmesini öneriyor.