Google Ödül Reklamları Yeni Gelir Kapısı Oldu
Google'ın yeni gelir modeli, geliştiricilerin para ödemeyen kullanıcılardan gelir sağlamasını amaçlıyor
Arama devi Google, Play Store üzerinde geliştiricilerin uygulamalarına ekleyebilecekleri yeni bir gelir modelini duyurdu.
Yeni işlevle beraber geliştiriciler, uygulamalarını kullananlara "ödüllü ürünler" verebilecek. Bunun anlamı, kullanıcıların daha fazla reklam izleyerek uygulama içi ekstra özellikleri veya oyun içi para birimleri kazanabilecek olması. Birçok oyun ve uygulama bu özelliği bir süredir destekliyordu ancak Google'ın bu özellik için sunduğu altyapı, geliştiricilerin uygulama ve oyunlarında bu uygulamayı rahatlıkla ekleyebilmesini sağlamayı hedefliyor.
Google'ın bu uygulaması, ödül ürünlerinin Play Console üzerinde açık bir beta programı olarak sunulması ile yürürlüğe girecek ve uygulamadan istifade etmek için kullanıcılar tarafından görüntülenmesi gereken reklamlar video formatında olacak. Google, ileri zamanlarda başka reklam türlerinin de bu uygulamaya dahil edilip edilmeyeceğini belirtmese de blog yazısında kullanılan dil, bu geliştirmenin yapılacağı izlenimini veriyor.
Ödül ürünleri, uygulamalara Google Play Ücretlendirme Kütüphanesi veya bazı API'lar yardımıyla kullanabileckleri AIDL arayüzü aracılığıyla eklenebilecek. Google ayrıca SDK'ların (Yazılım Geliştirme Kiti) işlemi gerçekleştirmek herhangi bir modifikasyona da gerek duymayacağını belirtti.
Google, reklamları sağlamak için AdMob teknolojisini kullanarak "geniş yelpazeye sahip" bir reklam deneyimi yaratacak. İlginç olarak, Google'ın bu duyurusu Microsoft'un geliştiiriclere verdiği sözü tutarak geliştirici anlaşmasını yenilediği tarihe denk geldi. Microsoft'un yeni anlaşma metni, Microsoft'un birlikte çalıştığı geliştiricilere uygulama gelirlerinin %95'ini bırakıyor ve Microsoft'un payı %5 oranında kalıyor. Microsoft'un bu ciddi rekabet hamlesine karşı ise Google'ın platform yaygınlığı konusunda herhangi bir endişesi bulunmuyor.