Google, Microsoft'un Bing'ine karşı!
Arama motoru dünyasının arkadan gelen devi Bing, Google'a yetişti mi; hala çok mu geride? Kıyasladık
Google, yıllardır "arama" sözcüğüyle eşanlamlı olarak kullanılıyor. Bing ise Google'ın aksine, böyle bir arama motorunun gereksiz olduğu nedeniyle eğlence konusu olmuş durumda. İster inanın, ister inanmayın, iki arama motoru arasında bu şakalarda duyduğunuz kadar fark yok.
Bing'in çoğu şeyi neredeyse Google kadar iyi yaptığı, kullanıcılar tarafından çoğu zaman göz ardı ediliyor. Microsoft'un arama motoru belki Google'dan iyi değil ancak rakibiyle karşılaştırılmayı hak ediyor.
Katılımcılar
Google ve Bing'i muhtemelen yakından tanıyorsunuz, ancak hafızanızı tazelemek amacıyla ikisinden kısaca bahsedelim.
Google: 1997'den beri yayında olan Google Search, açık ara farkla dünyanın en çok kullanılan arama motoru. Şubat ayı itibariyle Google, ABD'deki arama pazar payının yüzde 64,5'ine sahip.
Bing: Microsoft'un Windows Live Search ve MSN Search olarak bilinen arama motorlarının son adı Bing. Kendisini "karar motoru" olarak tanımlayan Bing, sayfalarda metin bulmaktan çok, gerçek hayata yönelik içeriğe önem veriyor. Yahoo'nun arama sayfası da Bing'i temel alıyor ve her ikisi, ABD'deki aramaların yüzde 32,6'sını kapsıyor.
Temel düzen ve arama işlevleri
Temel arama sonuçlarında iki site birbirine çok benziyor. Hatta logolar olmasaydı ikisini karıştırabilirdiniz. İşte biraz kurcaladığımızda gözümüze çarpan farklar:
- Bing'in video arama işlevi Google'ınkinden daha iyi. Video sonuçları dikey bir liste yerine daha büyük resimlerden oluşan bir ızgarada gösteriliyor. Videoları Bing'i terk etmeden çalabiliyorsunuz.
- Bing, çoğu zaman Google'dan daha çok otomatik tamamlama önerisi gösteriyor.
- Google'ın alışveriş önerileri, Bing'e kıyasla daha çok görünüyor ve genellikle çok daha iyiler. Bir ürünün hangi mağazalarda olduğunu veya nerede en uygun fiyatla satıldığını arıyorsanız Google, Bing'den daha çok işinize yarayacak.
- Google'ın görsel arama işlevi biraz daha akıcı gibi görünüyor. Ancak Bing, "Düzen" gibi bir-iki ek gelişmiş seçenek sunuyor. Bing'in görsel araması, arama teriminizin bir kısmını tek tıklamayla kaldırmanıza da izin veriyor.
- Bing, ilgili aramaları ve ilgili görsel aramaları, arama sonuçlarınızın sağ tarafında gösteriyor. Google ise bunları aşağıya yakın bir konumda gösteriyor. İkisinden birinin daha iyi olduğunu söylemiyoruz, sadece böyle bir farklılık var.
Bing, birim dönüştürme, yerel hava durumu, ünlü kişiler hakkında bilgiler gibi Google'da rastladığımız "akıllı aramaların" çoğunu kendine uyarlamış bulunuyor. Ancak Google'da filmlerin ve oyunların çıkış tarihleri, sağlık bilgisi gibi Bing'de olmayan birkaç şey daha var. Akıllı aramalar sizin için önemliyse, Google'ı kullanın.
Gelişmiş özellikler
İki arama motoru, gelişmiş operatörleri kullanma konusunda şaşırtıcı derecede birbirine benziyor. Sözdiziminde bazı küçük farklılıklar var (Google'ın gelişmiş operatörleri için buraya, Bing'in listesi için buraya tıklayın), ancak çoğu kesişiyor. Bununla birlikte Google'da kullanabileceğiniz operatörlerin sayısı daha çok ve Bing'in yapabildiği şu iki arama dışında Google, gelişmiş aramalar için daha güçlü:
- contains:
Bu operatör, belirli dosya türünü içeren sayfaları (örneğin PDF) aramanızı sağlıyor. Google'da PDF dosyasının kendisiyle bağlantı kurmanızı sağlayacak bu sözdizimi Bing'de PDF dosyalarına bağlantı veren sayfaları bulmanıza yardımcı oluyor.
- linkfromdomain:
Bu operatör ise belirli bir sitenin bağlantı verdiği en yüksek puana sahip sitelerin bir listesini veriyor.
- feed:
Belirli bir konudaki RSS kaynaklarını aramanıza izin veriyor.
Arama sonuçlarının kalitesi ve sonuç
Google'ın görsele göre arama, anında arama (yazdığınız anda arama), sesli arama (mikrofonu kullanarak arama yapma) ve Google hizmetlerle entegrasyon gibi ek işlevleri bulunuyor. Google hizmetlerini sıkça kullanıyorsanız, Google'ın arama işlevinden ayrılmanız zor olacaktır.
En önemli konu olan arama sonuçlarına gelelim. Aradığınızı bulamıyorsanız, şimdiye kadar bahsettiğimiz işlevler bir işinize yaramayacaktır.
Temel aramalarda iki arama motorunun da istediğimiz sonuçları verdiğini gördük (sonuçlar farklı olsa da). Bazı aramalar Google'da, bazıları ise Bing'de daha iyi sonuçlar verdi. Genel olarak ikisinde de çok kötü ve çok farklı sonuçlar almadık. Bing'in bazen biraz daha iyi sonuçlar vermesi bizi şaşırttı.
Teknik sorunlar gibi çok spesifik aramalarda ise fark ortaya çıktı. Sorunuzun cevabı büyük bir forum veya blog'da gömülüyse, Google onu bulmakta ve sonuçları organize etmekte muhtemelen daha iyi bir iş çıkaracaktır. Sorunuz ne kadar spesifik ise Google o kadar başarılı olacak.
Kazanan: Google (ancak çok büyük bir farkla değil)
Bu sonucun kimseyi şaşırtmadığını biliyoruz. Objektif olarak baktığımızda Google'ın daha iyi bir arama motoru olduğu açıkça görünüyor. Bing'den daha uzun süredir hizmet veren Google, hem çok daha popüler, hem de sürekli olarak yenilik yapıyor. Yine de iki arama motorunun sundukları işlevlerin benzerliği şaşırtıcıydı.
Bing'in video arama gibi daha başarılı olduğu birkaç yer var. Zaman zaman Bing'in arama sonuçlarını tercih etmiş olsak da, Google'ın web'in en derin köşelerindeki bilgileri çıkarabilmesi, bizce oldukça değerli. Sonuç olarak Bing, düşündüğümüzden daha iyi bir arama motoru olduğunu gösterdi ancak Google, en iyisi olmayı sürdürüyor.