Google işte bundan korkuyordu!

Microsoft'un yeni zaferi internet devini zor durumda bırakacak: İşte son dakika gelişmeleri...

Microsoft'un internet aramaları alanındaki en büyük atılımı olan Bing, Yahoo ile daha da güçlenecek.

İki şirketin anlaşmasını ve bunun yankılarını daha önceki haberlerimizde duyurmuştuk. Şimdi bu anlaşmanın hayata geçmesinin önündeki son engel de ortadan kalktı. Yapılan anlaşma Amerikan ve Avrupa makamlarında onaylandı. Güney Kore, Tayvan ve Japonya'dan onay bekleniyor.

Microsoft Yahoo'ya 45 milyar dolar teklif etmiş ve reddedilmişti. Ancak köprünün altından çok sular aktıktan sonra arama şirketi Yahoo, Microsoft ile farklı bir anlaşmaya vardı.

Yahoo arama motorunun yerini Bing alırken, Yahoo motorundaki bazı özel teknolojiler de Bing'e katılarak onu daha güçlü hale getirecek.

4 Yılda 5 milyar dolar

Bing daha da güçlenecek

İki şirket arasındaki anlaşma gereği, arama motorunu Microsoft idare edecek, Yahoo ise üst düzey reklam satışına odaklanacak. Bu anlaşmanın Yahoo ve Bing'in gücünü birleştirmesi ve Google'ı zorlaması bekleniyor.

Bu anlaşma anti-tekel ve rekabet yasalarınca denetimden geçti ve sakıncalı olmadığına karar verildi. Google ise daha önce yaptığı açıklamada, arama pazarındaki çeşitliliğin azalmasına üzüldüğünü açıklamıştı.

Geçtiğimiz Haziran ayında onaylanan anlaşmanın temel amacı Google ile rekabette daha güçlü hale gelmek.

Microsoft geçtiğimiz 4 yıl içerisinde bu alanda 5 milyar dolar harcadı. Bing bunun karşılığında pazar payını arttırmayı başardı ama Google ile arasında hala bir uçurum var.

Gerçek rekabet 2012'de başlayacak

Varsayılan arama motoru

Kullanıcıların yaptığı ücretsiz internet aramaları esnasında gösterilen reklamlar, milyarlarca dolar değerinde. Google'ın esas para kazandığı alan olan internet reklamcılığı, herkesin iştahını kabartsa da tüketicileri tatmin edecek bir arama hizmeti sunmak için milyarlarca dolarlık altyapı gerekiyor.

Aslında gelişmiş algoritmalara sahip ve milyarlarca dolar yapmadan nispeten başarılı arama sonuçları sunan arama motorları olmasına karşın, kullanıcı tercihleri kolay kolay değişmiyor.

Google hakim olduğu arama motoru pazarından kazandığı gelirler ile her alanda Microsoft ve Apple gibi devlerin hatta artık cep telefonu pazarındaki isimlerin rakibi haline gelebiliyor. Microsoft da rakibinin para bastığı arama motoru pazarındaki payını azaltarak, diğer cephelerde de durumu dengelemek.

Dünya çapında Google yüzde 90, Yahoo ve Bing yüzde 7.4 paya sahip. Yani Amerika dışındaki durum çok daha dengesiz. Bu ortaklığın gelişmesi ve gerçek rekabet ise 2012 başını bulacak.

Yusuf Mehdi açıklaması

Microsot'un önemli ismi Yusuf Mehdi

Son paylara bakacak olursak Amerika'da Yahoo yüzde 17, Microsoft Bing yüzde 11.3 ve Google yüzde 65.4 paya sahipti. Yüzde 30'lük payın reklamını Microsoft tek yetkili olarak pazarlayacağı için Google'a alternatif olarak pazarlık gücünü arttırmış durumda.

Microsoft ve Yahoo hisse senetleri bu açıklamayla yüzde 1.2 ve yüzde 0.7 yükseliş kaydetti. Google bu konuda karşı çıkan bir yorum yapmadı, bu piyasada her zaman sağlam rekabet olduğunu söyledi ve hisseleri yüzde 1.1 yükseldi.

Şimdi Microsoft ve Yahoo, onayı da almalarının verdiği güvenle bu işi daha karlı, daha rekabetçi hale getirmek için çalışacak.

Microsoft'tan Bing ve MSN sorumlusu Yusuf Mehdi yaptığı açıklamada "Şimdi amaç payımızı arttırmak. Payımızı arttırmak karlılığımızı arttırmak demek ve bunu yapabileceğimize güveniyoruz" dedi.

Sonraki Haber

Forum