Google "interstitial" reklamların ipini çekti

İnternet devi Google, mobil kullanıcıların canını çok sıkan reklam modelini emekliye ayırdı!

Çoğu mobil web kullanıcısına, ziyaret edilen web sitesinin mobil uygulamasını tanıtmak için açılan "interstitial" reklam modeli çok tanıdık gelecektir. Google bu hafta bir iyilik yaptı ve kendine ait bu tür reklamları ortadan kaldırdı.

Google+ kullanıcıları, Google+ uygulamasını indirmeye teşvik eden tam sayfa reklamların sinir bozucu olduğunu bildirdikten sonra, Google daha resmi bir çalışma yaptı. Araştırmaya göre interstitial reklamları görüp tıklayarak uygulamayı indirmeye yönelen kullanıcı oranı %9 oranında kalırken, kullanıcıların %69'unun ise sayfayı terk ettiği görüldü.

Bu sonuçlardan sonra Google, geçen yıl interstitial reklamları kaldırıp bunun yerine kullanıcılara daha az müdahale eden bannerlar kullanmayı denedi. Sonuç olarak Google+ ugulamasını yükleyenler büyük ölçüde değişmezken, mobil internet sitesindeki aktif kullanıcı oranında %17'lik artış görüldü.

Google şimdi "interstitial" reklam modelini tamamen emekliye ayırmaya karar verdi. Google+ ekibinde yer alan yazılım mühendisi David Morell, Perşembe günü bir konuyla ilgili bir blog yazısı yayınladı. Bu değişimin kullanıcı artışı gibi pozitif bir fayda sağlayacağına inandıklarını söyleyen Morell, diğer mobil sitelerin de interstitial reklam kullanımını gözden geçireceklerini umduğunu söyledi.

Sonraki Haber

Forum