Google'ın bant genişliği problem oldu!
Yeni gündem maddesi: Google kullandığı bant genişliği için gerekenden çok daha azını mı ödüyor?
Üzerinde tartışılan bir araştırma Google’ın gün geçtikçe artan bant genişliği ihtiyacını ABD gündemine getirdi.
Precursor LLC enstitüsünün araştırması Google’ın şu an kullandığı bant genişliği için ödemesi gereken miktarın şimdikinden 21 kat daha fazla olması gerektiği sonucuna ulaştı. Enstitünün hesaplamalarına göre Google toplam Amerika internet trafiğinin yüzde 16,5’ini oluşturuyor. 2009 içinde bu oranın yüzde 25’e yükseleceği tahmin ediliyor, 2010’a kadar ise yüzde 37’ye çıkması bekleniyor.
Bu oranlara rağmen Google’un senelik sadece 344 milyon dolar trafik bedeli ödediği eleştiriliyor. Bu tutar ABD’de senelik aralıklarla oluşan tüm trafik bedellerinin yüzde 0,8’ine tekabül ediyor. Precursor LLC bu yüzden Google’ın tükettiği bant genişliği için şimdiye kadar ödediğinden 21 kat daha fazla ödeme yapması gerektiği sonucuna ulaşıyor.
Şüpheli hesaplamalar...
Google, yapılan hesaplamaların yanlış olduğu gerekçesiyle bu iddialara karşı çıkıyor. Mesela YouTube’un trafik tüketiminin pazar payına göre hesaplandığı söyleniyor. Precursor LLC, YouTube’un internette yapılan tüm video aramalarının yüzde 50’sini kapsadığını varsayıyor. Bu iddiaya karşı Google şunu söylüyor: Cidden düşük çözünürlüklü yüz adet YouTube videosu örneğin iTunes’da sunulan HD çözünürlüklü tek bir filmden daha az bant genişliği harcıyor.
Sadece şüpheli hesaplama yöntemleri değil, bilakis Precursor LLC’nin motivasyonu da araştırmanın doğruluğuna gölge düşürüyor. Şöyle ki, pazarlama ve danışma enstitüsü Precursor, telekomünikasyon şirketi AT&T, Verizon, Time Warner ve Comcast tarafından finanse ediliyor. Eğer Google araştırma sonucuna göre her sene 7 milyar dolar ödeseydi ismi geçen firmalar bundan direkt olarak faydalanabilirdi.