Google bunu sevmedi: OpenAI, ChatGPT'yi arama motoru yapmak istiyor
ChatGPT'nin geliştiricisi OpenAI, şimdi de yapay zeka servisine arama motoru özelliği kazandırmak için kolları sıvamış olabilir. Ve Google'ın bunu hiç sevmeyeceği de kesin.
Yapay zeka servisi ChatGPT, hem ücretsiz versiyonu hem de birçok ek yeteneğe sahip ücretli aboneliğiyle büyük ilgi topladı ve sayısız kullanıcının günlük işlerine de yardımcı oluyor. Ancak hala internette arama yapmak için yeterince iyi olmadığı bir gerçek. OpenAI şimdi, ChatGPT'nin Google ile yarışabilecek bir arama motoruna dönüşmesi için çalışıyor.
Arama özelliği devreye girerse, ChatGPT sadece sorulara cevap veren bir yapay zeka servisi olmayacak, aynı zamanda cevapların bulunduğu kaynaklara linkler vererek kullanıcıların bu kaynaklara ulaşması ve daha derin araştırma yapması için kapı da açacak.
Ayrıca, Google'ın görsel arama servisi gibi, ChatGPT internet üzerinde görsel aramak için de kullanılabilecek. Elbette bu noktada Google'dan daha başarılı olma ihtimali de yüksek zira Google görselleri, görselin ismi, açıklaması veya içinde bulunduğu metne göre arıyor. Ancak ChatGPT, metin açıklamalarına göre görsel aramanın yanında görseli analiz edip içinde aradığı detayın bulunup bulunmadığına karar vererek de arama yapabilecek. Örneğin "pembe bir pasta görseli bul" dediğinizde, ChatGPT içinde pembe renkli pastalar bulunan görselleri tanıyarak kullanıcının önüne çıkarabilecek.
ChatGPT, ücretli aboneleri için halihazırda bir arama fonksiyonu sunuyor ancak bunun yeterince iyi olmadığı kabul ediliyor. OpenAI şimdi arama fonksiyonuna odaklanarak yapay zeka servisini tam anlamıyla Google'ın karşısına dikmiş oluyor.
Microsoft rövanşı alabilecek mi?
Bu aynı zamanda, bir zamanlar dijital dünyanın lideriyken tahtı Google'a kaptıran, eski CEO'su Steve Ballmer'ın ofisinde Google'ın adını haykıra haykıra, masaları sandalyeleri tekmeleyerek Google karşısında yenilgiyi kabullenmiş Microsoft'un rövanşı almasına da yardımcı olabilir. Zira ChatGPT'nin arkasındaki sermaye gücünün Microsoft olduğunu artık biliyoruz.
Yapay zekalı aramanın kaymağından ilk faydalanacak ürünün Microsoft Bing olacağını tahmin etmek zor değil, ki Bing zaten ChatGPT ile güçlendirilmiş Copilot asistanını da sunmaya başladığından beri Google'den kullanıcı çalmaya başlamıştı.