Google, arama sonuçlarına yeni bir etiket ekliyor: "Çok alıntılanan"

Google, arama sonuçlarına "çok alıntılanan" etiketini ekliyor. Bu etiket sayesinde kullanıcıların, bir kaynağın ne kadar güvenilir olduğunu anlaması amaçlanıyor.

Bugün yapılan bir duyuru ile Google, diğer yayınlar tarafından sıklıkla alıntılanan içeriklere arama sonuçlarında yeni bir "çok alıntılanan" etiketi eklediğini açıkladı. Diğer web siteleri bağlantı verdiği sürece yerel haberlerden, röportajlara, duyurulara ve hatta basın bültenlerine kadar her şey, arama sonucunun ön izleme görüntüsüne eklenen yeni etikete sahip olabilecek. Aramanın "hızla gelişen konular" ve "Bu Sonuç Hakkında" bildirimlerine de daha fazla bilgi ekleniyor.

Google, etiketin okuyucuların "bir haber için en yararlı veya alakalı bilgileri" bulmasına yardımcı olacağını umduğunu söyledi. İngilizce konuşan kullanıcılar için ABD'de mobil cihazlarda yakında kullanıma sunulacak ve önümüzdeki haftalarda tüm dünyada görünmeye başlayacak.

Google, çok alıntılanan etiketinin yanı sıra, kullanıcıların arama sonuçlarını eleştirel olarak değerlendirmelerine yardımcı olma girişimlerini de genişletiyor. "Hızla gelişen konular" ile ilgili aramalarda gösterdiği uyarı, artık kullanıcılara bir kaynağın güvenilir olup olmadığını kontrol etmelerini veya daha fazla bilgi mevcut olduğunda daha sonra tekrar gelmelerini hatırlatacak.

Sonraki Haber

Forum