God of War Ragnorak ve dolmalık biberin birbirleriyle yakından ilişkili olacağı aklınıza gelir miydi?

God of War Ragnorak'un yapım sürecinde kullanılan en acayip şey: Dolmalık biber...

God of War Ragnarok, oyuncuları etkileyemeye devam ediyor. Sürükleyici hikayesinden etkileyici grafiklerine kadar Kratos'un baltasını savurarak ve Hel-walker'ları parçalayarak yeniden oyuncuların kalplerinde yerini tazelediğini söylemek yanlış olmaz.

Siz ve baltanız Odin'in müttefiklerini uzuvlarından koparırken, parçalanan etlerin ve eklemlerin patlama sesi PS5'inizin kulaklığında yankılanıyor. Ancak İskandinav yaratıklarını gerçek dünyada bulmak mümkün olmadığından, yok ettiğiniz sayısız düşmanın ölümcül seslerinin arkasında ilgi çekici bir sır yatıyor. Neyse ki, God of War Ragnarok ses tasarımcıları vegan bir tercihle sesleri oluşturdukları için şimdilik kimseyi ihbar etmemize gerek yok.

Ses tasarımcıları ve ses efekti sanatçıları, Kratos'un düşmanlarını parçalama sesini oyuna eklemek için dolmalık yeşil biber kullandılar.

Bunun ses kayıtları için garip bir tercih olduğunu düşünebilirsiniz, ancak 343 Industries’in, Halo Infinite için uzaylıların seslerini kaydederken dolmalık biberden çok daha garip ve daha yumuşak bir şey kullandığını hatırlatmakta fayda var. Bu garip şey, teknik sanat yönetmeninin “pug” türü köpeğiydi ve bu köpeğin hırlamaları ve homurdanmalarının, Covenant homurdanmalarının ve çakallarının veya Promethean savaşçılarının temelini oluşturduğu düşünülüyor.

Tabii ki, God of War Ragnarok'un ses tasarımı mükemmelliğinin arkasında sadece dolmalık yeşil biber yer almıyor. Tüm bu tuhaf ve harika sesleri düzenlemek ve senkronize etmek için büyük bir ekip gerekiyor ve ustaca bir iş çıkardıklarını rahatlıkla söyleyebiliriz. God of War'ın en etkileyici yanlarından biri, dünyaya hayat veren sürükleyici ses tasarımı. Sadece düşmanları delip geçmenin tatmin edici sesi değil, aynı zamanda rüzgarın ıslığı ve ayaklarınızın altındaki yaprakların çatırdamasını da muazzam bir gerçeklikle duyabiliyorsunuz.

Teknolojik gelişmelere rağmen, AAA oyun stüdyolarının hala biber ve pug'ların yeteneklerine güvenmek zorunda olmasının özel bir etkileyiciliği olduğu kesin.

Sonraki Haber

Forum