Giyim devi, insan mankelerini yapay zeka tarafından üretilen modellerle “değiştiriyor”
Giyim dünyasının dev markalarından biri olan Levi’s, insan mankenlerin yerine yapay zeka ile üretilen “sanal mankenleri” kullanmayı planlıyor. Neyse ki henüz, insan modellerin işsiz kalma korkusuna kapılmasına gerek yok.
Giyim devi Levi’s, Amsterdam merkezli Lalaland.ai ile işbirliği yaparak yapay zeka mankenlerini kullanmaya başlayacak. Hollandalı stüdyo daha önce Calvin Klein ve Tommy Hilfiger ile de çalıştı. Levi’s, yapay zeka ile oluşturulan avatarlarla daha kapsayıcı, kişisel ve özelleştirilmiş bir deneyim sunmayı amaçladığını düşünüyor.
Bir basın açıklamasında Levi Strauss & Co., yapay zeka tarafından oluşturulmuş özelleştirilmiş mankenler oluşturan dijital moda stüdyosu Lalaland.ai ile yeni bir ortaklık kurduğunu duyurdu. Şirket, bu yılın ilerleyen zamanlarında, bir insan mankene ödeme yapmak yerine kıyafetlerini sergilemek için yapay zeka tarafından üretilen bu mankenleri kullanarak projeyi test etmeye başlayacağını belirtiyor.
Şirket, AI tarafından üretilen mankenlerin insan modellerini "tamamlamak" için kullanılacağını ve teknolojinin ürünleri için manken sayısını ve çeşitliliğini sürdürülebilir bir şekilde artıracağını söylüyor.
Levi Strauss & Co.'nun teknoloji stratejisi başkanı Dr. Amy Gershkoff Bolles, insan mankenlerin içine su serpecek açıklamalar da yaptı. Bolles, teknolojinin şirketin kıyafetlerini sergileyen manken çeşitliliğini artırmasına yardımcı olacağını, insan mankenlerin yerini muhtemelen hiçbir zaman tam olarak alamayacağını söyledi: "Yapay zeka muhtemelen bizim için insan mankenlerin yerini asla tam olarak alamayacak olsa da, bunun tüketici deneyimi için bize sağlayabileceği potansiyel yetenekler için heyecanlıyız. Moda ve teknolojiyi hem bir sanat hem de bilim olarak görüyoruz ve daha çeşitli ve kapsayıcı bir müşteri deneyimi yolculuğumuza devam etmemize yardımcı olabilecek yüksek kaliteli teknolojiye sahip bir şirket olan Lalaland.ai ile ortaklık yapmaktan heyecan duyuyoruz.”
Şirket, şu anda moda dünyasında ürünlerin her birini sergileyen yalnızca tek bir manken görmenin yaygın olduğunu söylüyor. Levi Strauss & Co., yapay zeka tarafından oluşturulan görüntülerle müşterilerin ürünleri kendilerine benzeyen daha fazla modelde görmelerini sağlayacağını, daha kişisel ve kapsayıcı bir alışveriş deneyimi yaratabileceğini düşünüyor.