Giyilebilir teknolojilere hazır mısınız?
CHIP Online Paris'ten bildiriyor: Giyilebilir teknolojiler hakkındaki gerçekler ortaya çıktı!
Apple'ın önümüzdeki senenin başlarında tanıtacağı Apple Watch ile patlama yapmaya hazırlanan akıllı saatler ve giyilebilir teknolojiler, şüphesiz önümüzdeki günlerin en çok konuşulan konuları arasında olmaya devam edecek. CHIP Online olarak Paris'te, yerinde takip ettiğimiz Le Web konferansında giyilebilir teknolojilerle ilgili önemli gerçekler bizlerle paylaşıldı. Forrester'ın son raporu, akıllı saatler ve giyilebilir teknolojiler konusunda dikkat edilmesi gereken, hayati önem taşıyan gerçekleri gün yüzüne çıkarıyor.
Sanılanın aksine akıllı saatlere talep var
Akıllı saatler hakkında olumlu ve olumsuz çok şey konuşulsa da onlara gerçekten talep var. Nike, Fuel Band'dan vazgeçmiş olabilir ancak Apple, Google, Microsoft, Samsung ve fazlası, piyasa için büyük yatırımlar yapmaktalar. Dahası bu yatırımlar, biz tüketiciler tarafında karşılıksız değil. Forrester'ın Consumer Technographics verilerine göre giyilebilir cihazlar, Avrupa'daki yetişkinlerin yüzde 32'sinin, ABD'deki yetişkinlerin ise yüzde 45'inin ilgisini çekiyor.
Yukarıdaki grafik ise ilk kez tüketicilerin vücutlarının hangi bölgelerinde giyilebilir teknoloji taşımaya istekli olduklarını gösteriyor.
Devamı, sonraki sayfamızda.
Giyilebilir teknolojilere olan talep artışta!
Grafiğe göre giyilebilir teknolojileri bileğinde taşımak isteyen, ABD ve AB'de yaşayan tüketicilerin oranı, geçen sene sadece yüzde 28 iken bu sene yüzde 42'ye yükseldi. Bunun yanında giysilere ve ayakkabılara bağlanabilen teknolojilere olan ilgi, bugüne dek pek bahsedilmese de oldukça yüksek görünüyor. Rapor, akıllı kulaklıklara ve akıllı gözlüklere olan ilginin de yeterince gündeme gelmediğini gösteriyor. ABD'de yaşayan, internete bağlanan yetişkinlerin yüzde 43'ü, fiyatlandırmanın "doğru" olması halinde Google Glass ile ilgilenebileceğini söylüyor.
Forrester'ın raporu giyilebilir teknolojilerle ilgili elbette başka gerçeklere de parmak basıyor. Ancak görünen, tüketiciler tarafında bu teknolojilere olan talebin olduğu. Dolayısıyla akıllı saatlerin geleceği konusundaki endişeler, boş görünüyor. Talep oldukça firmaların, kullanıcılara yenilikler sunmak için yeni iş modelleri ve hizmet alanları oluşturmak isteyeceklerini de vurgulamak gerekiyor.