Gerekmeyen özelliğe neden para veriyoruz?
Yeni cihaz alırken ne kadar fazla özelliğe sahip olduğuna bakıyoruz; hiç işimize yaramasa bile...
Chicago Üniversitesi'nin yaptığı bir araştırma tüketicilerin asılda hiçbir önemi olmasa bile, ürünlerin çok özelliğe sahip olmasından etkilendiğini gösteriyor. Araştırmada katılımcılara farklı ürün gruplarından ikişer değişik ürünü incelemelerini istedi. Katılımcıların büyük kısmı, ürünün yazılı özellikleri daha çok olanı tereddütsüz tercih etti. Üstelik bu özelliklerin gerçekte ne kadar önemli olduğuna bakmaksızın...
Araştırmaya göre tüketiciler ürünlerin özelliklerinden, ürüne ne gibi bir değer kattığını incelemeden etkileniyorlar. Hatta katılımcıların çoğu, tercih ettikleri ürünü aslında beğenmeseler bile, sadece özelliklerinin daha çok olduğu için satın alabileceklerini söylediler.