Gates ve Seinfeld'li reklam başarılı mı?
Microsoft'un Seinfeld ve Gates'li reklam filmi nasıl tepkiler aldı? İkinci reklamda neler olacak?
Başrollerinde Jerry Seinfeld ve Bill Gates'in oynadığı yeni Microsoft reklamını bazıları çok sevdi, bazıları ise nefret etti. Reklamdan sorumlu ajans Crispin Porter Bogusky ise, tam da bu yüzden durumdan gayet memnun.
Her şeyden önce bilinmesi gereken, yayınlanan reklam filminin, birkaç bölümlük bir kampanyanın ilk halkası olduğu. Crispin kampanyasının amacı, ilk reklamda insanların bu konudan bahsetmelerini sağlamaktı. Bu açıdan oldukça başarılı oldukları kesin. Asıl soru, kampanyanın yeni reklam filmlerinde bu ilgiyi görmeyi sürdürüp sürdüremeyecekleri.
Reklam aslında sadece teknolojiyle ilgilenenlere değil, Microsoft'la ilgilenebilecek herkese hitaben yapılmış. Microsoft, kalbe sahip bir güç imajı çizmek istiyor. Bu imaj Microsoft'a, daha önce Weiden and Kennedy ajansı tarafından " Where do you want to go today - Bugün nereye gitmek istersin?" kampanyasında da verilmişti. Ancak bu kampanya, her ne kadar başarılı olduğu iddia edilse de, "What kind of error messages would you like today? - Bugün nasıl bir hata mesajı istersin" şeklinde espirilere yol açmıştı.
İkinci reklamda ne olacak?
Crispin Porter Bogusky reklam ajansı, bir markanın zayıf tarafını alıp onu güçlü tarafı haline getirmekte oldukça başarılı kabul ediliyor. Crispin kampanyalarının genelde çok iyi veya çok kötü gitmesi söz konusu oluyor. Örneğin ajans Burger King'in imajını oldukça ilginç bir hale getirmeyi başarırken, Volkswagen konusunda o kadar başarılı olamadı.
Reklam konusunda akıllardan geçen başka bir düşünce ise, Seinfeld'in eskiden sahip olduğu absürd komedi gücünün fazla hissedilmemesi. Öyle ki, pek çok eleştirmene göre Bill Gates, Jerry Seinfeld'i gölgede bırakmayı başardı. Ancak bu durum yeni reklamda değişebilir. Kulağımıza gelenlere göre, yeni reklam filminde Bill ve Jerry, Seinfeld dizisinin ünlü karakteri "Soup Nazi"den "Apple Puree", yani elma püresi almaya çalışacak.
Aklımıza takılan son bir soru daha... Eğer Microsoft zamanında, şu an yapmaya çalıştığı gibi, kullanıcılarıyla güçlü duygusal bağlar kurabilseydi, acaba başta Apple olmak üzere, rakipleri bugün nerede olurdu? İşte bu soruya cevap vermek oldukça güç.