Galaxy S25, AFME 2.0 ile oyunlarda kare hızını iki katına çıkartacak
Galaxy S25 serisi, oyunlarda kare hızını iki katına çıkarmak için Qualcomm'un özel kare enterpolasyon teknolojisini kullanabilir. Peki ama bu tam olarak ne anlama geliyor?
Samsung’un Galaxy S25 serisinin tamamında Snapdragon 8 Elite işlemciyi kullanmaya karar vermesiyle beraber, serinin tamamının etkileyici bir performans sunması bekleniyor. Ayrıca Samsung’un, AI ve diğer zorlu işlemleri sorunsuz bir şekilde yürütmelerine yardımcı olmak için Galaxy S25 serisinin temel modellerine bile 12 GB RAM ekleyebileceği söyleniyor.
Yeni ortaya çıkan bir sızıntıya göreyse Samsung, Qualcomm’un teknolojisinden yararlanarak 60Hz’den 120Hz’e yükseltilmiş oyun görselleri sunmayı da planlıyor. Sızıntı kaynağı @Jukanlosreve’in X üzerinde belirttiğine göre Samsung, Qualcomm’un Adreno Frame Motion Engine 2.0 teknolojisini (AFME 2.0) kullanabilecek bir oyun modu üzerinde çalışıyor.
Qualcomm’un söylediğine göre, AFME 2.0 teknolojisi güç tüketimini çok fazla artırmıyor olmasına rağmen oyunlarda kare hızını iki katına çıkarabiliyor. Başka bir deyişle Qualcomm’un kare enterpolasyon tekniği, en azından kağıt üzerinde, şu anda Galaxy cihazlarında sunulan “Frame Booster” özelliğine göre daha iyi ve daha akıcı bir oyun performansı üretiyor. AFME 2.0, Snapdragon 8 Gen 3 işlemciler tarafından destekleniyor olsa da, Samsung bu özelliği Snapdragon 8 Elite modelleriyle sınırlayabilir.
OnePlus’ın OnePlus 12’de HyperRendering olarak adlandırdığı kare hızı enterpolasyonu tekniği zaten diğer şirketler tarafından kullanılıyor. Yine de, telefonlar daha yüksek kare hızları sunsalar bile çoğu popüler Android oyununun bu hızları desteklemediğini hatırlatmakta fayda var. Samsung’un One UI 7’de sunması beklenen Game Assist özelliği sayesinde, 60 Hz veya daha düşük hızlarda çalışan oyunların daha akıcı bir oyun deneyimi sunması yardımcı olması beklenebilir.