Ford, eski Tesla yöneticisinin de yardımıyla ucuz elektrikli otomobil geliştirmek istiyor

Ford, eski bir Tesla yöneticisi olan Alan Clarke'ın da dahil olduğu özel bir proje ile ucuz ve erişilebilir elektrikli otomobiller üretmek istiyor.

TechCrunch'ın edindiği bilgiye göre, eski Tesla ve Ford Advanced EV geliştirme şefi Alan Clarke, düşük maliyetli bir elektrikli araç geliştirmek için bir Ford skunkworks projesine liderlik ediyor.

Ford CEO'su Jim Farley, dördüncü çeyrek gelir toplantısı sırasında "düşük maliyetli" bir EV platformu oluşturmak için bir "skunkworks" ekibinin oluşturulduğunu belirterek konuya göndermede bulundu. TechCrunch bu açıklamadan sonra Clarke'ın yaklaşık iki yıllık olan ve California'da bulunan skunkworks projesine liderlik ettiğini doğruladı. Projede, otomobil üreticisinin Kasım 2023'te satın aldığı Auto Motive Power'dan (AMP) mühendisler de yer alıyor. Tesla'da Clarke ile yaklaşık beş yıl boyunca aynı görevi üstlenen AMP'nin kurucusu Anil Paryani de skunkworks projesinin bir parçası.

Ford, belirli bataryalı-elektrikli araç kategorilerine yönelik talebin azalması ve hibritlere yönelik talebin artması nedeniyle son aylarda 12 milyar dolarlık yatırımın ertelenmesi de dahil olmak üzere bazı elektrikli araç yatırım planlarını geri çekti. Ancak otomobil üreticisi hala gelecekteki ürünlere yatırım yapmaya devam ediyor. Geçtiğimiz Mayıs ayında Farley, 2025 yılında üretime girecek olan T3 elektrikli kamyon ve üç sıralı SUV'un temelini oluşturacak olan ikinci nesil EV platformunun ayrıntılarını açıkladı.

Ford, 2022 yılında şirketini üç ayrı birim olarak yeniden yapılandırdı: Ticari birimi Ford Pro, geleneksel içten yanmalı motor ve hibrit birimi Ford Blue ve bağlanabilirlik ve elektrikli araçlara odaklanan Ford Model e. Şirketin karı, gazla çalışan ve hibrit araç satışlarının yanı sıra Ford Pro'daki büyümeden geldi. Ancak Ford'un EV işi kazançlarını aşağı çekmeye devam ediyor.

Şirket, 2023'ün 4. çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 4,5 artışla 46 milyar dolar gelir elde ettiğini açıkladı. Bunun 26,2 milyar dolarla en büyük dilimini Ford Blue oluştururken, Ford Pro 15,4 milyar dolar gelir sağladı. Şirketin elektrikli araç birimi Ford e 1,6 milyar dolar, Ford Credit ise 2,7 milyar dolar gelir elde etti.

Ford dördüncü çeyrekte 526 milyon dolar zarar ederken, bir önceki yılın aynı döneminde bu rakam 1,3 milyar dolardı. Zarar büyük ölçüde çalışan emeklilik programları ve denizaşırı operasyonlarının yeniden düzenlenmesi ile ilgili özel masraflardan kaynaklandı. Yeniden düzenlenmiş bazda ise şirket, 4. çeyrekte 1,05 milyar dolar ve yıllık 10,4 milyar dolar kazandı.

Sonraki Haber

Forum