Ford CEO'su,Tesla Cybertruck'ın "gerçek iş yapan gerçek insanlar" için olmadığını iddia ediyor
Ford'un CEO'su Jim Farley, Cybertruck söz konusu olduğunda oldukça hararetli bir yaklaşım sergiliyor. Verdiği bir röportajda, Tesla'nın aracının "gerçek iş yapan gerçek insanları" değil, daha çok Silikon Vadisi'ni hedeflediğini iddia etti.
Ford’un CEO’su Jim Farley ile yapılan bir röportajda, şirketin NACS şarj standardını benimsemek için Tesla ile yaptığı son ortaklığın yanı sıra, Cybertruck hakkında ne düşündüğü soruldu.
Ford, gelecekteki elektrikli araçları için CCS'den Tesla'nın NACS şarj standardına geçmeyi kabul eden ilk otomobil üreticilerinden biri. Şirketin yeni şarj konnektörüne sahip ilk araçların teslimatına 2025 gibi kısa bir süre içinde başlaması bekleniyor. Farley, bunun şirket için oldukça kolay bir karar olduğunu ve Tesla için olduğu kadar Ford'un müşterileri için de bir kazanç olduğunu söyledi.
Şirketler şarj konusunda birlikte çalışıyor olsalar da araçların kendileri söz konusu olduğunda azılı rakipler olmaya devam ediyorlar. Ford uzun süredir kamyonet pazarına hakim durumda ve yakında piyasaya sürülecek Cybertruck ile Tesla, bu pazara sert bir rekabet getirmeyi umuyor. Ancak Farley, Tesla'nın bu konuda pek şansı olduğunu düşünmüyor.
CEO, Cybertruck'ı Ford'un F-150 Lightning'ine ve yaklaşmakta olan diğer elektrikli araçlarına gerçek bir rakip olarak görmüyor ve Tesla'nın aracının "gerçek iş yapan gerçek insanları" değil, daha çok Silikon Vadisi'ni hedeflediğini söylüyor.
Bu konuda Farley haklı da olabilir. Cybertruck oldukça vahşi görünümlü bir araç ve kesinlikle bir hayran kitlesine sahip olsa da estetikten hoşlanmayan bir ton insan olacak. Geleneksel bir iş aracı isteyen ancak EV pazarına da girmek isteyenler için F-150 Lightning onları bekliyor.
Tesla bile Cybertruck'ın bir patlama yaratacağını düşünmüyor. Şirket, son hissedarlar toplantısında Cybertruck'ın, Model 3 ve Model Y gibi diğer araçlarından daha fazla satmayacağını öngördü. Bununla birlikte Tesla, yazılımı, kendi kendine sürüş deneyimi ve şarj ağı söz konusu olduğunda, hala büyük bir avantaja sahip. Eğer bu faktörler müşteriler için giderek daha önemli hale gelirse, Ford'un geride kalması durumunda Cybertruck'a geçmeyi düşünenler mutlaka olacaktır.