Fişe takılan otomobiller
Elektrikli otomobil geliştirme çalışmalarına hız veren Volvo Cars test filosu oluşturuyor...
Elektrikli otomobil geliştirme çalışmalarına hız veren Volvo Cars test filosu oluşturuyor
Volvo Cars, tamamen elektrikli ve 150 km menzilli Volvo C30 modelini 11 Ocak 2010 tarihinde Detroit Motor Show'da tanıtacak. Bir sonraki aşamada en az 50 adet elektrikli Volvo C30 ile test filosu oluşturacak olan Volvo, 2011 yılından itibaren bu otomobilleri gerçek trafikte kullanarak seri üretim öncesi deneyim kazanacak.
Volvo, elektrikle çalışan otomobilinin ilk kullanılabilir prototipini Eylül 2009'da tamamlamış ve kamuoyuna tanıtmıştı. 11-24 Ocak 2010 tarihleri arasında Detroit'te sergilenecek olan elektrikli C30 ise elektrikli otomobil üretiminde şirketi bir adım daha ileri taşıyor. Bu araç komple iç bölüme ve göstergelere sahip ve daha iyi bir akü grubunu içeriyor.
Volvo Cars'ın Özel Araçlar Bölümü Müdürü Lennart Stegland, C30'un son durumu hakkında şunları söylüyor: "Ürettiğimiz prototip, akü özellikleri ve güvenlik hususları gibi başlıca teknolojik güçlükleri tespit etmemize yardımcı oldu. Bu sorunların üstesinden, C30'un özgün ve etkileyici sürüş keyfinden ödün vermeden geldik. Sonuçtan çok memnunum. Detroit'te sergileyeceğimiz elektrikli C30, mükemmelliğe çok daha yaklaşmış bir ürün olacak."
Ne zaman üretilecekler?
Bundan sonraki adım 2010 yılında fabrikada üretilmeye başlanacak test otomobilleri olacak. Volvo Cars'a çok değerli bir deneyim kazandıracak olan bu test filosundaki araçlar, iki yıl süreyle seçilmiş sürücüler tarafından kullanılacak. Volvo'nun sadece teknik alanla sınırlı kalmayan deneyim kazanma beklentisi aynı zamanda sürücü davranışları konusunu da kapsıyor.
İsveç Enerji Kurumu, 150 milyon İsveç Kronu tutarında kaynak sağlayarak projeye destek oluyor.
Değerli saha verileri
Tamamen elektrikli bir otomobil, içten yanmalı motor kullanılan bir
otomobilden farklı özelliklere sahip. Volvo uzmanları şimdi,
kullanıcıların bu farklılıkları nasıl karşıladıklarını ve nasıl
üstesinden geldiklerini inceleme fırsatı bulacak. Lennart
Stegland şöyle devam ediyor: "Test filomuzdan elde
edilecek veriler, Volvo Cars'ın elektrikli otomobil üretiminde çok
değerli bir girdiyi oluşturacak. Altyapı planlayıcıları açısından
da çok kritik olacak bu bilgiler, şarj edilebilir otomobillerin
gelecekte en cazip seçenek olmasını sağlamak için hangi hizmetlere
ihtiyaç duyulduğunun tanımlanmasına yardım edecek."
Farkı ne?
Yeni gösterge ve grafikler
Elektrikli C30'un dış görünümü standart Volvo C30 ile aynı;
güvenlik, konfor ve iç hacim bakımından da kesinlikle standart
C30 ile aynı özellikleri taşıyor.
Otomobilin içindeki en bariz fark, sürücünün karşısındaki gösterge panosunda: Buradaki gösterge ve grafikler, genelde Volvo otomobillerinde görmeye alıştığımızdan biraz farklı. Hem şık görünümünü hem de kullanıcı dostu özelliğini devam ettiren gösterge tablosu, esas olarak yine hız ve enerji tüketimini gösteriyor. Ancak akünün şarj durumu ve bu tip bir araç için gerekli diğer bilgileri gösteren yeni semboller de gösterge tablosundaki yerlerini alıyorlar.
Elektrikli otomobillerin sunduğu sürüş deneyimi de geleneksel Volvo otomobillerinden ayrılıyor. Elektrikli C30'da vites yok. Bu yüzden de motor gücü tekerlere kesintisiz bir şekilde aktarılıyor ve maksimum motor gücüne anında ulaşılıyor. Lennard Stegland'ın sözleriyle: "Hemen hemen hiç gürültüsüz yol almak çok özel bir deneyim. Maksimum güce anında ulaşabiliyorsunuz. Sürücü için hem rahat hem de güvenlik açısından kontrolü kolay olan ve aynı zamanda farklı hızlarda akü kapasitesini en verimli şekilde kullanan en uygun aktarma sistemini bulmak için çok zamana ihtiyacımız var."
Volvo C30: Teknik Özellikler
Model : Volvo C30 – dört koltuklu
Ana Motor : Elektrikli motor, 40/82KW
Motor Gücü : Elektrikli motor, 82kW, 111bhp
Hızlanma (0-100 km/s) : 10,5 sn
Şarj Süresi : 230 V, 16 amper standart prizden şarjda:
Elektrik Enerjisiyle menzil : 150 km (NEDC çevrimi)
Akü enerjisi : 24 kWh nominal enerji; bunun 22,7 kWh'i aracın çalışması için kullanılır.
Akü ağırlığı : 280 kg
Karbondioksit atığı (egzoz) : Sıfır
Basın bülteninde kullanım için burada verilen tanımlar ve olaylar, Volvo Cars'ın tüm uluslararası otomobil gamına ilişkindir. Tanımlanan bazı özellikler opsiyonel olabilir. Araç spesifikasyonları ülkeden ülkeye farklılık gösterebilir ve önceden haber verilmeksizin değiştirilebilir.
Basın bülteninden derlenmiştir