Final Fantasy, DX12'yle gerçeğe çok yakın!
Gösterilen yeni bir Final Fantasy demosu, DirectX 12'yi bekleyenleri tek kelimeyle büyüledi!
Microsoft'u Build 2015 etkinliği devam ediyor, ancak geliştirici olmayanlar için heyecan verici bir yeniliğin ortaya çıktığı söylenemez. Tabi, bir şey hariç: Square Enix'in gösterdiği DirectX 12'yi kullanan oyun demosu, herkesi büyülemeyi başardı.
Gördüğünüz grafiklerin önceden işlenmiş ve hazırlanmış olduğunu düşünüyor olabilirsiniz. Ancak Microsoft'un kurumsal başkan yardımcısı Scott Guggenheimer, durumun böyle olmadığını göstermek üzere oyunun denetimini kendi üzerine alarak, onu gerçek zamanlı olarak kontrol etti. Aslında fazla söze gerek yok, "Witch: Chapter 0 [Cry]" adı verilen demo, alışmadığımız derecede gerçekçi görünüyor. Kadının yüz dokusundan, yüzündeki ışıkların yansımasına her şey, DirectX 12'nin neler yapabileceğini gözler önüne seriyor.
Microsoft'un sıkça "DX12" olarak kısalttığı DirectX 12, oyun ve uygulama programlama arayüzlerini bir araya getiren API'lardan (Application Programming Interface - Uygulama Programlama Arayüzü) oluşuyor. Kısacası DirectX 12'nin oyun geliştiricileri tarafından oyun yapmakta kullanılacak birçok araç sunduğunu ve oyunun görünümünü direkt olarak etkilediğini söyleyebiliriz.
Build sahnesine gösterilenlerden DX12'nin oyun üreticilerine çok şey sunacağı anlaşılıyor. Microsoft'a göre bu sahnelerin her biri, 63 milyon poligon içeriyor ve bu sayı, DX11'le yapılabilenden 12 kat daha fazla. Dahası kullanılan dokuların 8K x 8K oldukları söyleniyor ve bu da, DX11'e göre çok daha yüksek bir doku çözünürlüğü.
Firma, gördüğümüz tüm saç tellerinin poligon olarak işlendiğini de vurguluyor. Elbette demonun Nvidia Titan seviyesinde dört grafik kartıyla çalıştırıldığını atlamamak gerekiyor. Bunun yanında görüntülerde "63 milyon poligonun" çok küçük bir alanı kapsadığını, geniş sahnelerde durumun farklı olabileceğini hesaba katmak gerekli. Yine de bir sonraki Final Fantasy oyununun bu karelerdekine yakın olmasını bekleyebiliriz.