Ferrari 156: Enzo Ferrari’nin biri hariç hepsini imha ettiği Ferrari otomobilinin hikayesi

Bir dönemin Formula 1 yarışlarına damgasını vuran Ferrari 156 Sharknose, bir anda ortadan kaybolarak herkesi şaşırtmıştı. Daha sonra, bu araçların, biri hariç tamamının Enzo Ferrari tarafından imha edildiği ortaya çıktı. İşte Ferrari 156'nın hikayesi...

Ferrari 156, tüm Formula 1 arabalarının en ünlülerinden biriydi. Sekiz yarıştan beşini kazanarak 1961 sezonuna damga vurdu ve F1 şampiyonluğunu kazanan ilk ortadan motorlu Ferrari oldu. Ayrıca Ferrari'ye ilk dünya üreticiler unvanını da kazandırdı.

Ferrari F1 macerasında zirvede yer alan araçlardan biri olan 156, ani bir kararla, Ferrari'nin sahibi Enzo Ferrari tarafından bir anda sahneden çekildi. Her bir 156 - sadece biri hariç - bir anda yolun sonuna gelmişti. Peki ama Enzo, efsanevi arabasını neden bir anda tarihe gömdü?

156, ayırt edici ön hava girişi nedeniyle Sharknose olarak adlandırılıyordu. 1961 sezonu, motor boyutunu yalnızca 1,5 litre ile sınırlayan yeni bir Formula 1 döneminin başlangıcıydı. 156'nın V6 motoru, onu grid’deki en güçlü otomobil yapıyordu.

F1 tarihinin en kötü kazalarından birinde Ferrari 156 vardı

O sezon, sürpriz ve trajedi dolu tarihi bir sezon oldu. Ferrari'nin en iyi pilotu Phil Hill, Amerika'nın ilk F1 dünya şampiyonu oldu. Bir çaylak olan Giancarlo Baghetti, ilk Grand Prix'sini - Fransa GP'sini - Sharknose'un direksiyonunda kazandı. Ama trajik bir şekilde 156, Hill'in şampiyonluk için ana rakibi, Alman takım arkadaşı Wolfgang von Trips'in İtalya Grand Prix'sinde kalabalığa dalarak ölmesi ve 15 seyirciyi de öldürmesiyle birlikte, F1 tarihindeki en kötü kazaya da karıştı.

Bu trajedi, 156'ların bir anda tarihe karışmasının nedeni olarak gösteriliyor. Phil Hill'in şampiyon unvanına ulaşması bile aracı kurtaramadı; her bir 156, Ferrari fabrikasında imha edildi.

Enzo Ferrari'nin İtalya GP'deki facianın ardından gelen eleştirilerden derinden rahatsız olduğu biliniyor. Papa bile bu konuda bir açıklama yaptı. Ayrıca Von Trips’in dört yıldan kısa bir süre içinde fazla hız nedeniyle ölen dördüncü Ferrari F1 pilotu olması işleri kolaylaştırmadı.

Bir diğer ihtimal ise, 156'nın arkasındaki mühendislik ekibinin - baş tasarımcısı dahil - toplu bir greve girmesi olarak gösteriliyor. Bu imha kararının, Enzo Ferrari'nin onlara meydan okuyan bir hareketiolabileceği söyleniyor. Ferrari’den ayrılan ekip ATS adında yeni bir ekip kurdu ve Phil Hill ile Giancarlo Baghetti'yi yeni aracın sürücüleri olarak ilan etti. Ancak bu hamleleri başarılı olmadı. Son gülen yine Ferrari oldu.

Bugün hayatta kalan tek Ferrari 156, Maranello'daki Ferrari Müzesi'nde sergileniyor.

Sonraki Haber

Forum