Far Cry 4: 4 çekirdek yoksa, oyun da yok!
Ucuza oyun PC'si toplayanların sığındığı son liman da, yeni nesil oyunlarla birlikte sulara gömüldü!
Assassin's Creed: Unity'nin oldukça kötü olan PC performansı üzerindeki tartışmalar sürerken, Ubisoft'un diğer rekortmen oyunu Far Cry 4 ile ilgili de acı dolu sesler yükselmeye başlası. Pek çok Reddit ve forum kullanıcıları Far Cry 4'ün "düz" çift çekirdek PC'lerde çalışmayı reddettiğini söylüyor. Daha ayrıntılı söylemek gerekirse oyun, bazı kullanıcıların siyah bir ekran ve "başlatma hatası" sorunu ile karşılaşmalarına sebep oluyor.
Tabii ki bu durumun tamamen bir sürpriz olduğunu söylemek doğru olmaz. Far Cry 4'ün minimum sistem gereksinimleri, en az dört çekirdekli AMD veya Intel çiplerine ihtiyaç olduğunu belirtmekte. Ancak geçmişte, dört çekirdeğe ihtiyacı olduğunu söyleyen pek çok oyun, performans sorunu yaratsa da, çift çekirdekli bilgisayarlarda çalışabilmekteydi.
Buradaki sorun ise tamamen çekirdek sayısına bağlı gibi gözüküyor. Sorun ile karşılaşan bazı oyuncular, oyunun mimumum Core i5-750 istemesine rağmen, Far Cry 4'ü hyperthreading etkin olan Core i3 işlemcilerde çalıştırmayı başarmış durumdalar.
Bu sorun, bütçe sıkıntısı yaşayan pek çok oyuncu için oldukça karanlık bir dönemin başlangıcını işaret edebilir. Sorun ile karşılaştığını söyleyen pek çok oyuncu çift çekirdekli Intel Pentium G3256 kullanmakta. Oyuncular tarafından sevilerek "Pentium K" olarak adlandırılan bu çip, oldukça iyi olan overclock kapasitesi ve uygun fiyatı ile bir miktar uğraşın ardından kendi seviyesinden çok daha üst seviyede bir performans sergileyebiliyor. Ancak eğer oyunlar çekirdek sayısını bir gereksinim olarak görmeye başlarlarsa, hyperthreading yeteneğinin bulunmaması bu çipin erken yaşta emekliye ayrılmasına sebep olabilir.
Sadece Far Cry 4 değil; diğerleri de...
Ayrıca Far Cry'ın bütçe sınırı olan oyunculara "oyun bitti" diye bağıran ilk oyun olmadığını da söylemek lazım. Forumlarda gözükene göre, EA'den Dragon Age: Inquisition, Activision'dan Call of Duty: Advanced Warfare oyunları da başlangıçta benzer sorunlara sahiplerdi. Ancak bu sorun şu anda ortadan kalkmış durumda. Ayrıca yine Ubisoft'un Watch Dogs oyunu çift çekirdeklerde teknik olarak çalışmasına rağmen, oyuncular bu donanım ile oyunun performansının gerçekten çok kötü olduğunu söylemekteler.
PC oyuncuları genel olarak çok çekirdek kullanmak yerine bir veya iki thread üzerinde saf performans kurmaya daha yatkın durumdalar. Fiyata önem verenler, eğer çiplerinin overclock sınırlarını zorlamaya korkmuyorlarsa, oldukça iyi olan çift çekirdekli oyun makineleri kurulabiliyor. Ancak günümüzdeki yeni nesil konsolların daha güçlü ve daha PC benzeri parçalara sahip olması ile beraber, bu tasarruf zamanı sona ermiş olabilir.
PS4 ve Xbox One, sekiz adet düşük seviye AMD CPU çekirdeği, 8 GB RAM ve Radeon 7870 veya Radeon R9 270'e eş değer grafik çiplerine sahipler. En temelde bu konsolların, daha küçük kutular halinde gelen orta seviye oyun bilgisayarları olduğunu söyleyebiliriz. Eski Xbox 360 ve PS3'ün kaybolmaya başlaması ile beraber, bu seviye büyük ihtimal ile oyun yapımcıları için normal olan seviye haline gelecektir. Başka bir deyiş ile yakın zamanda daha fazla oyunun dört çekirdek istediği gözükürse buna şaşırmamak gerekiyor; artık bir miktar para ayırmanın ve bir yükseltme için hazırlanmanın vakti gelmiş olabilir.
Küçük bir de not: EA, Dragon Age: Inquisition'ı çalıştıramayan kullanıcıların geri ödeme talebinde bulunmalarını istiyor. Ubisoft'un ise Far Cry 4 için bir güncelleme yayınlayarak siyah "başlatma hatası" ekranı sorununu düzeltmesi bekleniyor...