Facebook'un yeni özellikleri, gençleri platforma geri getirebilir mi?

Büyük bir hızla "emekli kahvesine" dönüşen Facebook, kaçan gençleri geri kazanmak için yeni özellikleri devreye sokmaya hazırlanıyor. İşte Facebook'a gelecek yeni özellikler...

Meta, Facebook'ta hızla kaybettiği genç kullanıcıların uygulamada daha fazla zaman geçirmesini sağlamak amacıyla bir dizi değişikliğe gidiyor.

Zuckerberg'in planladığı güncellemeler arasında, yerel topluluklarla bağlantı kurmayı kolaylaştıracak bir "yerel" bölümü, etkinliklerin takibini kolaylaştıracak bir odaklanma bölümü ve Messenger'ın daha etkin kullanılması için yeni bir "Topluluklar" özelliği yer alıyor.

Meta, değişikliklerin genç yetişkinlerin "ilgi alanlarını keşfetmelerine ve yakın arkadaşlarının ötesindeki dünyayla bağlantı kurmalarına" yardımcı olacağını iddia ediyor. Ancak güncellemelerin hiçbirinde dans videosu paylaşma özelliği olmadığı için Z kuşağı bu yeni özelliklere pek ilgi göstermeyebilir.

Peki Zuckerberg'ün aklındaki plan tam olarak nedir?

Aslında etkinliklere vurgu yapmak şirket için tamamen yeni bir strateji değil. Facebook'un zaten 2016 yılından beri bağımsız bir etkinlik uygulaması vardı ama daha sonra bu özellik ortadan kalktı. Facebook şimdi bunu daha "yerel" olarak hayata geçirmek istiyor.

Yeni "yerel" bölümü, topluluğunuzun etkinlik listelerinin yanı sıra Marketplace listelerini, Reels'leri ve Facebook gruplarından gelen gönderileri gösterecek. 

Şirket, yerel sekmeye ek olarak etkinlikleri Facebook'ta daha belirgin hale getirmeye çalışıyor. Facebook artık kullanıcılara uygulama içi bildirimler aracılığıyla gönderilecek haftalık ve hafta sonu özetleri şeklinde kişiselleştirilmiş etkinlik önerileri sunacak. Şirket ayrıca Facebook etkinliklerine davetlerin çalışma şeklini de değiştiriyor, böylece kullanıcılar Instagram'da ve SMS ve e-posta yoluyla bağlantılarına davet gönderebilecek.

Tüm bunlar yeterli olacak mı?

Meta'nın genç yetişkinler tarafından en çok kullanılan özelliklerden biri olduğunu söylediği Facebook'taki gruplar da bu güncellemede dikkat çekiyor. Meta, yöneticilerin grupta paylaşılan gönderilere göre üyelerle sohbet edip soruları yanıtlayabilen bir bot oluşturmasına olanak tanıyan "özelleştirilebilir bir Grup AI" özelliği hakkında deneyler yapıyor.

Ancak tüm bunlar hala yeterli olmayabilir çünkü Z kuşağının Facebook hakkındaki en büyük şikayetlerinden biri "fazla karmaşık" olması. Çok fazla düğme, çok fazla seçenek, çok fazla buton var ve Z kuşağı bunların arasında kaybolduğu için tek tuşla video açıp, oynatıp, like atabildiği uygulamalara kaçıyor.

Sonraki Haber

Forum