Facebook'un "Geçmişi Temizle" İşlevi Geliyor
Facebook'un sıkça talep edilen "geçmişi temizle" işlevinden yeni bilgiler var.
Facebook'un "geçmişi temizle" işlevi, firmanın üst düzey yöneticisi David Wehner'e göre bu sene gelecek.
İlk defa 2018'deki F8 konferansında tanıtılan işlev, Mark Zuckerberg'e göre "Facebook'taki tarama geçmişiniz üzerinde (tıkladıklarınız, ziyaret ettiğiniz web siteleri, vs.) basit bir denetim" sunacaktı. Böyle bir işlev uzun süredir isteniyordu. Özellikle Facebook'un içinden geçtiği gizlilik fiyaskoları ve tartışmaları sonrasında bir veri temizlik aracına olan talep, iyice arttı.
Wehner'in yaptığı bir açıklamaya göre işlev, bu sene San Francisco'da yapılacak Morgan Stanley Teknoloji, Medya ve Telekom Konferansı sonrasında gelecek. "Geçmişi temizle" işlevi gizliliğine önem veren kullanıcılar tarafından muhtemelen memnuniyetle karşılanacak. Buna karşın geçmişinizi temizlemeniz, size gösterilen reklamları etkileyebilir.
Wehner'e göre "tekrar isabetli bir biçimde hedeflenebilmeniz için biraz zaman geçmesi gerekecek". Facebook üçüncü partilerin topladığı verileri kullanamadığından, ilgileneceğiniz reklamlar göstermekte zorlanabilir. Ancak çoğu kullanıcının Facebook hesabı üzerinde kontrol sahibi olmayı, isabetli reklamlara tercih edeceğini düşünüyoruz. Kaldı ki veri toplamada birçok kaynağı bulunan Facebook'un reklam hedefleme için veri konusunda zorda kalacağına inanmak, biraz güç.