Facebook'u Sarsan Şirket İçi Not!
2016'da yayınlanan ve şimdi ortaya çıkan şirket içi not, kimilerine göre Facebook'un çirkin yüzünü bir kez daha ortaya koyuyor!
Facebook bu ay darbe üstüne darbe aldı ve kullanıcıların platforma olan güveni en düşük seviyeye ulaştı. BuzzFeed tarafından paylaşılan ve 2016'da Facebook yöneticisi Andrew "Boz" Bosworth tarafından yayınlandığı söylenen şirket içi bir not, pek çoklarına göre Facebook'un karanlık yüzünü tekrar gözler önüne seriyor.
The Ugly (Çirkin) adlı notun bir kısmında şunlar yazıyordu: "Biz insanları birbirlerine bağlıyoruz. İnsanlar eğer isterlerse bu olumlu bir bağlantı olabilir. Belki biri aşkı bulur, belki başka biri sevdiği bir yakınını intihardan kurtarır. Bu yüzden daha fazla insanı birbirine bağlıyoruz. İnsanlar eğer isterlerse bu olumsuz bir bağlantı da olabilir. Belki de masum birinin zorbalara maruz kalmasına sebep oluyoruz, belki de teröristler platformun araçlarını kullanarak birini öldürüyor. Ama biz yine de insanları birbirlerine bağlıyoruz.
Gerçekliğin çirkin yüzü ise, insanları bağlamaya o kadar derin inanıyoruz ki, ne olursa olsun daha fazla insanı bağlamak *fiili* olarak iyi oluyor. Belki de istatistikler tek umurumuzda olan gerçekliktir."
BuzzFeed bu hikayeyi paylaştığı anda Bosworth paylaştığı tweet ile savunmaya geçti ve bu yazının amacının şirket içinde zor konuları tartışmaya açmak olduğunu söyledi. Bosworth notun özellikle çalışanları tartışmaya kışkırtmak için yazıldığını ve genel amacın platform araçlarını geliştirmek olduğunu yazdı.
Mark Zuckerberg ise bir temsilci aracılığıyla bu notu derhal kınadı ve 2017'de yapılan politika değişiklikleri ile şirketin misyonunu çok daha iyi yansıttıklarını açıkladı. Zuckerberg, bu not paylaşıldığında da Bosworth'e katılmadığını ve hiçbir zaman hedefe giden her yolun mubah olduğuna inanmadığının altını çizdi.
Facebook bu olayda da kendini savunmuş olsa da, kullanıcıların güvenini sarsan bu tip haberlerin peş peşe yayınlanması nasıl bir sonuç doğuracak kestirmek güç...