Facebook ve Instagram, "mecburen" paralı oluyor

Meta, Facebook ve Instagram için ücretli abonelik seçeneği getireceğini resmi olarak doğruladı. Ama bu uygulama şirketin isteğiyle değil, 1mecburen" hayata geçiriliyor.

Meta, daha önceki söylentileri doğrulayarak, resmi olarak Avrupa Birliği, Avrupa Ekonomik Alanı ve İsviçre’deki Facebook ve Instagram sosyal ağlarının kullanıcılarına reklamsız ücretli abonelikler sunmaya başlayacağını duyurdu. Bu planlar, Kasım ayından itibaren kullanılabilir olacak.

Meta tarafından yapılan basın açıklamasında, AB’nin Genel Veri Koruma Yönetmeliği (GDPR) ve Dijital Piyasalar Yasası gibi düzenlemelerine uymak amacıyla bu planları sunmak zorunda olduğu açıkça belirtiliyor. Bu yasaların her ikisi de, bir çevrimiçi hizmetin, reklam destekli ücretsiz bir hizmet üzerinde alabileceği kişisel veri miktarını sınırlıyor.

Meta’nın açıklaması şu şekilde: “İnsanların ekonomik durumlarına bakılmaksızın kişiselleştirilmiş ürün ve hizmetlere erişmelerini sağlayan, reklam destekli bir internete inanıyoruz. Bu sistem aynı zamanda küçük işletmelerin potansiyel müşterilere ulaşmalarına, işlerini büyütmelerine ve yeni pazarlar yaratmalarına olanak tanıyarak Avrupa ekonomisinin büyümesini teşvik ediyor. Diğer şirketler gibi biz de AB, AEA ve İsviçre’deki yeni abonelik seçeneklerimize rağmen reklam destekli interneti savunmaya devam edeceğiz. Ancak gelişen Avrupa düzenlemelerinin ruhuna ve amacına saygı duyuyoruz ve bunlara uymaya kararlıyız.

Yeni abonelik seçenekleri kullanılabilir hale geldiğinde, bu bölgelerdeki kullanıcılar yeni abonelik seçeneklerine web üzerinden ayda 9,99 Euro’ya veya Facebook veya Instagram iOS ve Android uygulamalarından ayda 12,99 Euro’ya kayıt olabilecekler ve bu abonelik seçenekleri tüm bağlı Facebook ve Instagram hesapları için geçerli olacak. 1 Mart 2024’ten itibaren, bir kullanıcının hesap merkezindeki ek hesapların ücreti web üzerinde ayda 6 Euro, iOS ve Android’de ise ayda 8 Euro olacak.

Ücretli abonelik seçenekleri sadece 18 yaş ve üzeri kullanıcılar tarafından kullanılabilecek. Meta, “bu gelişen düzenleyici ortam göz önüne alındığında gençlere yararlı ve sorumlu bir reklam deneyiminin nasıl sağlanacağını incelemeye devam ettiğini” belirtiyor. Meta; Facebook ve Instagram’da mevcut reklam tabanlı ücretsiz seçeneği kullanmaya devam eden kişilerin aynı deneyimi yaşamaya devam edeceğini belirtiyor.

Sonraki Haber

Forum