Facebook ve Google'ın İmzalandığı Anlaşma, İki Devi Zor Durumda Bırakabilir
Tekelcilik suçlamaları nedeniyle Google ve Facebook'un başında dolaşan kara bulutlar, ortaya çıkan bu yeni detaylarla birlikte daha da kararacak gibi görünüyor.
Facebook ve Google'a karşı açılan tekelcilik davalarının
geleceğini pek de iyi etkilemeyecek bir iddia söz konusu. New York
Times, Google'ın 2018'de Facebook'la yaptığı ve reklam
rekabetini azalttığı iddia edilen "dostluk anlaşmasının"
detaylarını yayınlamış durumda. Bu anlaşma, iki devin tekelcilik
davalarında birbirbirlerini desteklemelerini de içeriyor.
Anlaşma sonucunda Facebook'a sitelerin aynı anda birden fazla borsadan reklam alanı teklifleri talep edebildiği bir ortamda avantaj verilmesini sağlıyor. Karşılığında Facebook'un Google'ın bu reklamları satmaya yönelik Open Bidding yaklaşımını desteklemesi bulunuyor.
Times'ın haberine göre bu anlaşma, Facebook'a kendine özgü avantajları sağlıyor. Facebook, reklamlar için teklif vermek, reklamları barındıran sitelerle doğrudan faturalandırma anlaşmaları yapmak ve Google'dan reklam kitlelerini anlamak için yardım almak gibi seçeneklere sahip oluyor. Facebook, anlaşmanın bir parçası olarak, reklam açık artırmalarının en az yüzde 90'ına teklif verebiliyor ve yılda 500 milyon dolara kadar minimum harcamayı garanti ediyor.
Detayları ortaya çıkartılan bu anlaşmanın, tekelcilik davalarını ne kadar etkileyeceğini şu anda kestirmek kolay değil. Ama Google ve Facebook için işleri pek de kolaylaştırmayacağı belli gibi görünüyor.