Facebook, üye olmayanları da takip edecek!

Facebook hesabınız yok mu? Hiç fark etmez; facebook yine de sizi adım adım izliyor!

Facebook'un reklam alanında son atılımı, sosyal ağa üye olmayanları bile izlemek olacak.

Facebook'un reklam ağı Facebook Audience Network, Google'ın AdWords hizmetine ve diğer reklam hizmetlerine benzer şekilde çalışıyor. Firmalar, Facebook'un reklam platformu sayesinde hedefledikleri kitleye ulaşabiliyorlar. Bu Facebook üyesi olan kullanıcıların farklı web sitelerinde kendi ilgi alanlarına göre reklam görmesi anlamına geliyor. Bugünden itibaren ise artık Facebook üyesi olmayanlar da Audience Network'ün hedefinde olacak.

Audience Network, üye olmayan kullanıcıların davranışlarını, bu reklam platformunu kullanan siteler üzerinden bilgisayara bırakacağı cookie dosyaları ile takip edecek. Yani firma, ilgi duyabileceğiniz şeyleri, gezdiğiniz sitelere ve tıkladığınız bağlantılara göre tahmin edecek. Elbette bulunduğunuz sitenin de göreceğiniz reklamların türü üzerine etkisi olabilir.

Facebook'un amacı, reklam verenleri doğru kullanıcılara ulaştırmak olduğu kadar, biz kullanıcılara daha iyi bir "reklam deneyimi" sunmak. Firmadan bir yönetici, bir blog gönderisinde "reklamlar belki bizimle olmayı sürdürecek, ancak kötü reklamcılığın kalmasına gerek yok" dedi ve şöyle devam etti: "Bu yüzden herkes için, insanlar, yayımcılar ve reklam verenler için, daha iyi bir çevrimiçi reklamcılık deneyimi sunmak için çalışıyoruz."

Facebook kullanıcısı olmayanlar, Digital Advertising Alliance web sitesinden (bağlantıları burada bulabilirsiniz), mobil cihazlarda cihaz ayarlarından "hizmetin" dışında kalmayı tercih edebilecekler. Alternatif olarak Audience Network üzerinden sunulan reklamların üzerindeki AdChoices simgesine tıklayarak takip edilmekten kurtulabileceksiniz.

Sonraki Haber

Forum