Facebook'ta şaşırtmalı başlıklara son!
Facebook'un yaptığı bu değişiklik, uzun zamandır devam eden bir devrin sonunu getirebilir!
Facebook'ta "devamı için tıklayın" diyen gönderilerden, "mutlaka tıklayın, bakın içerde ne var" gibi başlıklardan bıktıysanız, sosyal ağın yeni çözümüyle tanışın.
Facebook, yaptığı duyuruda "tıklama tuzağını" minimize etmek üzere Haber Kaynağını yenilediğini söyledi. Buna göre sadece çok sayıda tıklama alan sayfalar, kullanıcıların akışlarında en üste yükselmeyecekler. Bunun yerine, kullanıcıların Facebook dışında zaman geçirmesini sağlayan bağlantılara ağırlık verilecek. Facebook, bu değişiklikle daha zengin yazıları öne çıkarmayı, katılımı ve tartışmaları artırmayı umuyor.
Kullanıcılar bir bağlantıya tıklayıp hemen haber kaynağına döndüklerinde bu tür bağlantılar, tıklama tuzağı olarak algılanacak ve sitede daha az gösterilecek. Facebook, bu değişikliği kullanıcı tabanını memnun etmek üzere yaptığını söylüyor. Sosyal ağın yaptığı bir araştırmaya göre kullanıcıların yüzde 80'i, yazıya tıklamadan önce yazının ne hakkında olduğunu anlamalarını sağlayacak başlıklar görmek istiyor.
Facebook'un Haber Kaynağında yaptığı diğer önemli bir değişiklik ise fotoğraflarla beraber paylaşılan bağlantıların öne çıkarılmasını sağlayacak.
Bu iki değişiklik, sosyal medya yöneticileri için son derece önem taşıyor. Sayfa sahipleri, bu değişiklikler için muhtemelen paylaşımlarını gözden geçirmek isteyecek ve içeriğin ne hakkında olduğunu daha çok belli eden başlıklar kullanmayı düşüneceklerdir.