Facebook logosunu değiştirdi: Bakalım farkı anlayabilecek misiniz?
Meta, Facebook'ta bazı tasarım değişiklikleri yapıyor ve bu değişikliklerden biri de logoda yaşandı. Facebook logosu halen mavi; ama artık daha mavi.
Meta, Facebook için “yenilenmiş kimlik sistemi” olarak adlandırdığı adımın bir parçası olarak bazı yeni değişiklikler duyurdu. Artık Facebook, daha koyu mavi arka plana ve “f” harfinde bazı tasarım değişiklikleri içeren yenilenmiş bir logoya sahip olacak.
Şirket, Facebook markası için erişilebilirlik hedefiyle optimize edilmiş yeni renk yoğunlukları, tonları ve kontrast oranlarına sahip olan yeni bir renk paleti geliştirdi. Meta tarafından yayınlanan bir blog yazısında, Facebook’un tüm ikonografisini (sembollerinin) yeni renk paletini kullanarak yeniden tasarlayarak “her boyutta okunabilir, farklı ihtiyaçlara yetecek kadar esnek ve insanların etkileşime geçmesini kolay” hale getirdiğini açıkladı.
Facebook’un ilk günlerinden beri mavi renk ile büyük bir bağı vardı. Güncellenen renk paletinde açık mavi, gök mavisi, mavi, lacivert ve koyu lacivert dahil olmak üzere çeşitli mavi tonları yer alıyor. En son tasarım değişikliklerinin ardındaki en önemli etkenlerden biri, Facebook’un logosunun, marka işaretinin, ikonografisinin ve tepkilerinin erişilebilirliğini iyileştirmek olarak belirtiliyor.
Meta’nın blog yazısında şöyle deniliyor: “Amacımız, Facebook logosunun daha cesur, heyecan verici ve kalıcı, yenilenmiş bir tasarımını yaratmaktı. Belirgin, yeni iyileştirmelerin her biri, uygulamanın kimliğinin temel unsuru olarak tasarımın tamamında daha fazla uyum sağlıyor. Bunu, uygulamamızda görsel olarak daha erişilebilir olacak şekilde tasarlanan ve ‘f’ harfinin öne çıkması için daha güçlü bir kontrast sağlayan Facebook’un temel mavi renginin daha kendinden emin bir ifadesini ekleyerek yaptık.”
Tüm bu değişiklikler “Facebook için yenilenen kimlik sisteminin ilk aşamasına” yardımcı oluyor. 2004 yılında ortaya çıkan sosyal ağ, şu anda günlük 2 milyarın üzerinde aktif kullanıcı tarafından ziyaret ediliyor. Meta gelecekte daha fazla tasarım güncellemesinin yayınlanacağını söylüyor. Facebook tepkilerinde yaptığı değişiklikler şu anda test ediliyor ve önümüzdeki aylarda kullanıcılara sunulacak.