Facebook, kaybettiği gençleri kazanmak için düğmeye bastı
Son yıllarda genç kullanıcılarını büyük hızla kaybeden Facebook, kaybettiği bu kitleyi kazanmak için yeni planlarını duyurdu. Bu planların başrolünde ise, yine yapay zeka var.
Meta’nın Facebook yöneticisi Tom Alison, Facebook’un önümüzdeki 20 yıl için genç yetişkinlere odaklandığını ve yapay zeka yeteneklerini genişlettiğini anlatan bir blog yazısı paylaştı. Facebook’u herkes kullanabiliyor olsa da, artık 20 yaşında olan sosyal ağ devi, platformu 18 ila 29 yaş arası kullanıcılar için optimize etmeye çalışıyor. Zira platform, uzun zamandır gençleri kaybetmesi ile gündeme geliyor.
Genç yetişkinleri tekrar Facebook'a çekme çalışmalarının arasında AI yeteneklerinin genişletilmesi, videoların keşfedilmesini kolaylaştırma ve platformdaki içerik oluşturucular için parasal fırsatlar sunmak gibi pek çok farklı alan bulunuyor. Alison, günlük aktif kullanıcılar arasında 40 milyondan fazla ABD’li/Kanadalı genç yetişkin ile platformdaki genç yetişkinlerin kullanıcı katılımının son üç yılın en yüksek seviyesinde olduğunu yazdı.
ABD ve Kanada’da her gün aktif olan dört genç yetişkin kullanıcıdan yaklaşık biri Facebook Marketplace’i kullanıyor. Facebook Dating’in günlük aktif kullanıcı sayısında yıldan yıla %20’den fazla istikrarlı bir büyüme görüldü ve her ay 1,8 milyardan fazla kullanıcı Facebook gruplarına katılıyor.
Facebook, genç yetişkinlere hayatlarında büyük değişikliklerin yaşandığı bu dönemde, kendi ilgi alanlarındaki Reels ve Gruplara ulaşmanın yanı sıra mobilya satın almaktan iş veya daire aramaya kadar her alanda bağlantı kurmalarına ve çözüm bulmalarına yardımcı olabileceğini söylüyor.
Meta, “büyük veri kümelerinden kolayca öğrenebilen” ve Facebook Reels’te içerik önerebilen yeni yapay zeka modelini test ederken “önemli gelişmeler” yapıldığını belirtiyor. Kısa bir süre önce güncellenen video oynatıcısı, özel olarak popülerleşen Reels formatına odaklanarak, her uzunlukta daha ilgili video önerileri sunuyor.