Facebook'tan iOS 14 Uyarısı: "Gelirleriniz Düşebilir"
Facebook, iOS 14'te gizlilik için yapılan geliştirmelerin uygulama gelirlerini silip süpürebileceğini söyleyerek geliştiricileri uyardı!
Facebook, kendi reklam izleme araçlarını kullanan uygulama
geliştiricilerini iOS 14'teki geliştirmeler
hakkında uyardı.
iOS 14'teki gizliliğe yönelik yenilikler, uygulamaların
kullanıcı hareketlerini izinsiz izlemesini zorlaştırıyor. Örneğin
uygulamaların Apple'ın cihaz tanımlayıcısını öğrenebilmesi için
kullanıcıdan izin alması gerekiyor. Bu tanımlayıcı, geliştiriciler
tarafından Facebook'un Audience Network'ü yoluyla
hedefli reklam göstermek için kullanılıyor.
Facebook, testlerde Audience Network yayıncı gelirinin yüzde 50 düştüğünü gözlemlediklerini söylüyor. Sosyal deve göre gerçekteki düşüş, çok daha fazla olabilir. Firma, bir başka blog gönderisinde, değişikliğin reklam hedeflemeye etkisinin çok büyük olabileceğini ve bu nedenle iOS 14'te Audience Network'ü sunmanın anlamsız hale gelebileceğini de söyledi.
Facebook'a göre değişiklik küçük şirketlerin ve geliştiricilerin gelirlerini etkileyecek, buna karşın Facebook'un kendi gelirlerini ne kadar etkileyeceği bilinmiyor.