Facebook hashtagleri ne durumda?
Facebook'un bir süre önce kullanmaya başladığı özelliği, görünüşe göre kimse "takmadı!"
Facebook'ta bir yerin veya firmanın adını yazarken, Twitter'da olduğu gibi hashtag kullanıyor musunuz? Hayır mı? Görünen o ki insanların büyük çoğunluğu sizinle aynı düşüncede. Haziran ayında kullanıma açılan özellik, başta pazarlayıcılar olmak üzere, önemli bir mesaj gücü olarak tanıtılırken, kullanıcıların aradıklarını daha hızlı bir şekilde bulmalarını sağlamayı amaçlıyordu. Yani Twitter'da olduğu çalışması amaçlanıyordu.
Ancak Twitter'da yakaladıkları popülerliğe rağmen, Facebook'taki hashtag'ler henüz anlamlı bir yer kazanabilmiş değil. Sosyal medya firmalarını inceleyen ve internet üzerinden yapılan pazarlamaların etkisini analiz eden Simply Measured, Haziran ayının sonunda firmaların sadece yüzde 20'sinin hashtag sahibi olduğunu söylüyor. Raporda "Şu ana kadar, hashtag sahibi olan marka postları özel bir karşılaşma yaratmıyor ve hashtag sahibi olmayan postlar ile aynı seviyede çalışıyor. Bu durum da, insanların henüz hashtag ile markaları bulmadıkları durumunu öneriyor" deniliyor.
Aynı çalışmaya göre, Facebook'ta en etkili çalışan sistem şu ana kadar denenmiş ve kullanılmakta olan sistem: Fotoğraflar firma postlarının yüzde 74'ünde yer almakta ve toplam etkileşimin yüzde 95'ini oluşturuyor. Ayrıca görünün o ki durum güncellemeleri 99 karakteri geçtiği zaman etkisini ciddi anlamda kaybediyor. Genel olarak bir güncelleme ne kadar uzun ise o kadar etkisiz oluyor.
Peki ama hashtag uygulaması neden tutmadı? Haberimizin ikinci sayfasında...
Hashtag'ler neden ilgi görmüyor?
Peki Facebook'ta yer alan hashtag'ler neden Twitter'dakiler kadar etkili değiller? İlk neden, Facebook'taki hashtagler'in henüz tamamen çalışmıyor olması. Facebook hashtag'leri, ilk postta tıklanabilir iken yorumlarda tıklanamıyorlar. Ve bir hashtag'in sayfasına ulaştığınız zaman, bu sayfa yavaş açılma eğiliminde ve kronolojik bir sıradan yoksun.
Daha önemli olan sorun ise, hashtag'lerin Facebook tecrübesi içerisine düzgün bir şekilde kaynamamış olması. Twitter'ı ziyaret ettiğinizde hashtag'ler ilk sayfada, "Trends" kutusu ile, gözünüzün önünde yer alıyor. Ancak Facebook'taki hashtag özelliği ile kolay bir şekilde karşılaşma ihtimaliniz yok. Öyle ki, çoğu insanın Facebook hashtag'lerinden haberi bile olmayabilir.
Yakın zaman içerisinde bu konuda büyük bir değişiklik de beklememek gerek. Şu anda bütün gözler Facebook'un bir süredir kullanmayı planladığına dair söylentiler bulunan otomatik çalışan video reklam sistemine odaklanmış durumda. Bu söylentiler son zamanlarda en önemli olay haline gelmiş durumda. Eğer iddialar doğru ise Facebook yeni bir reklam bölgesi satmayı planlıyor ve fiyatların günlük maksimum 2.5 milyon dolar olduğu söyleniyor. Böyle bir gerçeklik var ise merak etmeyin, bu yeni sistem ile mutlaka #karşılaşırsınız...