Facebook beğeni ve paylaşım oranınızı artırın
Facebook beğeni ve paylaşımlarınızı arttırmak için neler yapmalısınız? Açıklıyoruz!
Facebook'daki yeni değişikliklerden sonra beğeni almak hiç de kolay değil. Mutlaka her paylaşımınız için birkaç beğeni alacaksınız fakat önemli olan bunu nasıl maksimum seviyeye çıkaracağınız.
Araştırmacıların bu konu hakkında birkaç fikri var. Bu makalemizde, başarılı olduğu kanıtlanmış ipuçlarına odaklanacağız.
Klout isimli sosyal analiz şirketi, geçtiğimiz günlerde bir milyon Facebook kullanıcısını kapsayan bir araştırma yaptı. Buna göre insanların akşam 19:00 – 20:00 saatleri arasında sosyal ağ üzerinde daha fazla zaman harcadıkları görüldü. Önemli ölçüdeki aktiviteler ise saat 18:00 – 21:00 zaman dilimleri arasında gerçekleşmekte.
Facebook'da Gönderiler İçin En İyi Zaman
Klout araştırmacılarının notuna göre; Facebook aktiviteleri, hafta sonları daha az etkilenmiş gibi görünüyor. İlginç olan şey ise Facebook'un en istikrarlı şekilde Pazar günleri gün boyu kullanılması. Geçmişteki diğer araştırmalar da, Pazar günü gönderilerin daha yoğun olduğunu göstermişti.
Sosyal medya uygulaması Buffer'ın, yaptığı denemeler, yoğun olmayan saatlerdeki gönderilerin, en çok gece 23:00 civarında yükselişe geçtiğini ortaya koydu. Araştırmalar, bu zaman dilimindeki içeriklerin %25 daha fazla tıklama oranına ulaştığını gösteriyor.
Facebook'da Hangi Sıklıkla Gönderi Yayınlanmalı
Facebook durumunuzu hangi sıklıkta güncellemeniz gerektiği hakkındaki sır, gerçekten de önemli değil.
Birçok kişiden günde yalnızca 1-2 gönderi paylaşmanız gerektiğini duyabilirsiniz. Bazıları ise daha sık gönderi yapmanızı tavsiye edebilir. Bu yüzden Facebook haber kaynağı algoritması, arkadaşlarınıza veya takipçilerinize bunlardan birini gösterir. Fakat hiç kimse Facebook'un haber akışı algoritmasının, gönderilerin sıklığı referansıyla çalıştığını bilmez.
Facebook'da ne sıklıkla gönderi yapılması gerektiği ile ilgili sihirli bir formül yok, ancak analiz firması Hubspot'a göre bu bazı kriterlere bağlıdır. Gerçek şu ki, bu sinir bozucu cevap yanlış değil. Bu durum sizin takipçilerinizin yaş aralığı, ilgi alanları ve alışkanlıklarına bağlı olarak değişiklikler gösterebilir.
Bunu çözmek için izleyebileceğiniz en iyi strateji "deneme-yanılma" yöntemidir. Referans olarak günde 1-2 gönderi ile başlayın ve farklı sıklıklarla denemeler yapın. Bu yöntem sizin için en iyi sonuca varmanızı sağlayacaktır.
Facebook Gönderileri İçin En İdeal Uzunluk
Bir Facebook gönderisi için sadece tek bir ideal uzunluk yoktur. Bu, gönderilerinizin daha fazla beğeni alması veya paylaşılması ile belirlenir.
Sosyal medya analisti Dan Zarrella, 100 karakterden daha az gönderilerin beğeni alma şansının daha yüksek olduğunu tespit etti. Yaklaşık 120 milyar gösterim sağlayan Facebook reklam şirketi BlitzLocal ise, sihirli karakter sayısının 80 - 120 karaker arasında olduğunu belirtiyor. Buna göre beğeni şansınızı arttırmak için ortalama 100 karakter civarında gönderiler hedeflemeniz gerekli.
Zarella ayrıca 400'den fazla karakter içeren gönderilerin çok daha fazla paylaşıldığını belirtiyor. Yaklaşık olarak 450 veya 700 karakterlik gönderilerin en yüksek paylaşım oranına sahip olduğunu söyleyebiliriz.
Önemli bir ipucu: Eğer bir bağlantı paylaşıyorsanız, kısa metni tutup, önizleme görüntüsünü gördükten sonra, bağlantının gerçek metnini (URL) silin.
Facebook'a göre insanlar bağlantı şeklinde görünen linklere değil, genellikle fotoğraf başlıklarında gömülü linklere tıklamayı tercih ediyor.
Gönderileriniz İçin En iyi Resim ve Videolar
Trackmaven'e göre, görüntü içeren gönderiler %37 daha fazla ilgi çekiyor. Bu nedenle gönderilerinize bir fotoğraf veya video eklemeyi deneyebilirsiniz.
Bir görüntü paylaştığınız zaman, fotoğrafları daha çekici hale getirmek için bilimsel ipuçları kullanın. Böylece beğeni alma şansınızı daha da arttırmış olacaksınız. Aslında motivasyon ve ilhamla ilgili alıntılar her zaman popülerliğini korumuştur. Bunun için Buffer'daki Pablo platformunu kullanarak bu formatta mükemmel görseller oluşturabilirsiniz.
Facebook'un haber kaynağında otomatik olarak oynatmaya başlamasından bu yana videolar en ilgi çekici medya türü olarak fotoğrafları geride bıraktı. SocialBakers Ekim 2014 - Şubat 2015 analiz verileri, videoların metin, link veya fotoğraflara kıyasla büyük bir yükselişte olduğunu ortaya koyuyor.
Facebook'a göre, kısa ve güncel video içeriklerine yönelmek Haber Kaynağı için daha iyi. Bu yüzden ses olmadan da videolar sıklıkla insanların dikkatini çekmeyi başarabiliyor. Birisi sesi duymak için dokunana kadar, Haber Kaynağındaki otomatik başlayan videoların sessiz olarak oynatılacağını aklınızdan çıkarmayın.
Facebook Instagram'ı satın aldığından bu yana, artık unutulmaz videolar çekmek ve bunları doğrudan Facebook'da paylaşmak için Instagram uygulamasını kullanabilirsiniz.
Facebook'da Beğeni Alınabilecek En İyi Başlıklar
Gönderilerinizin insanlar tarafından beğenilmesi veya yorumlanması, onun Haber Kaynağı içersinde yayınlanma oranını yükseltecektir. Bu bir kısır döngüdür, ama daha yüksek görünürlüğe erişmek için ufak bir hile yoluna başvurarak, bazı trend topic'ler hakkında görüş belirtebilirsiniz.
Facebook'un yeni algoritması, güncel içeriğin Haber Kaynağında daha yüksek görünürlüğe ulaşmasını sağlıyor. Bu da daha fazla beğeni ve görülebilirlik anlamına geliyor. Gönderilerin küçük bir yüzdesi için yapılan testler, bu güncellemenin yorum, paylaşım ve tıklama gibi etkileşimleri %6 oranında artırdığını ortaya koyuyor.
Herhangi bir zamanda, Facebook'da neyin trend olduğunu bulmanın birçok yolu var. Bu bilgilere sahip olduktan sonra, popüler konularla ilişkili gönderiler yaparak hızlıca yükselişe geçebilirsiniz.
Aynı zamanda gönderilerde hasgtag kullanmak iyi fikirdir. Trackmaven, hashtag içeren gönderilerin %60 daha fazla etkileşim sağladığını düşünüyor. Ama bunları stratejik olarak kullanmanız gerektiğini unutmayın.