Facebook, başladığı yere döndü!
Aradan 1 yıldan fazla zaman geçti ve Facebook'un geldiği son nokta: Başladığı nokta!
NASDAQ'a kote olduğu 2012 yılı Mayıs ayından bu yana popüler sosyal ağ Facebook'un yatırımcılarla arası düzelmek bilmiyordu. Halka arzından bu yana bir Android "launcher" uygulaması Home, yeni bir Haber Kaynağı ve Sosyal Ağ Araması gibi yeni ürün ve işlevleri kullanıcılarla buluşturan Facebook, hisselerinde beklediği değer patlamasını bir türlü gerçekleştiremedi.
Halka arzın ilk günlerinde başladığı 38 dolardan 45 dolara kadar bir yükseliş yaşayan Facebook hisseleri, daha sonraları 34 dolara inmiş, geçen sene sonlarına doğru ise düştükleri 17 dolar seviyesi ile adeta dibi bulmuştu. Ancak şirketin hisselerinin 17 dolardan işlem gördüğü dönemlerde başlayan mobil reklam gelirlerinde yaşanan artış yatırımcı ilgisini tekrar sosyal deve çekmiş gibi görünüyor.
Şirketin geçtiğimiz günlerde TV reklamları tarzı reklamlara yer vereceğini açıklamasından sonra hisselerde belirgin bir kıpırdama yaşanması ile birlikte Facebook hisseleri 38 dolardan, yani ilk halka arz değerinden işlem görmeye başladı. Sosyal ağın toplam gelirlerinin yüzde 41'lik kısmını mobil reklamların oluşturduğu düşünüldüğünde Facebook kullanıcılarının Haber Kaynağı'nda daha sık reklam görmeye kendilerini alıştırmaları gerekecek.