Facebook, Apple'a "Savaş Açtığını" Bir Gazete İlanı İle Duyurdu
Facebook'un tam sayfa yayınlanan bu gazete ilanları, sosyal ağ devinin Apple'a karşı açtığı savaşı bambaşka bir boyuta taşıyor.
Facebook, Apple'ın iPhone ve iPad kullanıcılarına, uygulamaların
kendilerini takip etmeleri konusunda seçim hakkı tanıyacak olan yeni
politikasını eleştirmek için tam sayfa gazete ilanları
kullanmaya başladı. Firma, yayınlattığı ilanda "her yerdeki
küçük işletmeler için Apple'a karşı durduğunu"
söylüyor.
Sosyal medya devinin söylediğine göre eğer Apple politikasını değiştirmezse, bu küçük firmalar kişiselleştirilmiş reklamlarla müşteri bulamaz ve hedefleyemez hale gelecek. New York Times, Wall Street Journal ve Washington Post gazetelerinde yer alan ilanda, işletmelerin satışlarının ciddi ölçüde düşeceği, şu anda karşılaşılan pek çok zorluğun daha da artacağı söyleniyor.
Facebook'u Kızdıran Ne?
Facebook'un bahsettiği değişim, geliştiricilerin
kullanıcıları takip etmeden önce izin istemelerini
gerektirecek. Firmanın geliştirici odaklı destek
sayfasında açıkladığına göre "takip etme, uygulamanızdan
toplanan kullanıcı veya cihaz bilgisini diğer firmaların
uygulamaları, internet siteleri veya offline varlıkları ile hedefli
reklamcılık veya reklam ölçümü amaçlarıyla paylaşmak" anlamına
geliyor. Haziran ayında yapılan duyuruya göre Apple'ın yeni
özelliğinin güz mevsiminde iOS 14'ün yayımı ile sunulması
planlanıyordu. İki ay sonra Facebook, bir blog yazısı ile yaptığı
açıklamada bu değişimin "zor bir dönem içerisinde
geliştiricilerimizin ve yayımcılarımızın çoğuna zarar
vereceğini" söylemişti.
Eylül ayında Apple, poliçe değişikliğini önümüzdeki yıla ertelemiş ve birkaç insan hakları ve gizlilik organizasyonuna gönderdiği bir mektup içerisinde Facebook'a saldırmıştı: "Facebook yöneticileri hem birinci hem de üçüncü taraf ürünleri genelinde mümkün olduğunca fazla veri toplayarak kullanıcılarının detaylı profillerini geliştirmeyi ve paraya çevirmeyi amaçladıklarını açık bir şekilde belirttiler ve bu kullanıcı gizliliği umursamazlığı, giderek ürünlerinin daha fazlasını içeriyor." Apple'a Facebook'tan hızlı bir cevap da gelmişti ve sosyal medya devi, Apple'ın "üstün pazar konumunu kendi veri toplamalarına öncelik verirken rakiplerinin aynı veriyi kullanmasını neredeyse imkansız yapmak" için kullandığını söylemişti. Ayrıca açıklamasına şu cümleyi de eklemişti: "Gizlilik için olduğunu söylüyorlar ancak tamamen kâr hakkında..."