Facebook, Aldığı Sert Eleştirilere Karşı Kendini Bu Sayılarla Savundu
Facebook, yaklaşan ABD seçimlerine müdahale etmeye çalışanlara verdiği savaşı sertleştirdi. Ama yapılan yeni açıklama bile, tartışmaları bitirmiş gibi görünmüyor.
Facebook, 2020 ABD seçimlerine müdahale
çabalarına karşı gerçek anlamda harekete geçmiş olduğunu
kanıtlamaya çalışıyor. Küresel ilişkiler Yardımcı Başkanı
Nick Clegg'in Le Journal du Dimanche ile yapılan
bir röportajda söylediğine göre, Facebook kendi sitesi ve
Instagram üzerinde başkanlık seçiminde "oy verilmesini
engellemeyi ve oy vermeyeye teşvik etmeyi " amaçlayan
120.000 yayını kaldırdı. Ayrıca Clegg'in
belirttiğine göre sosyal ağ, doğrulama sürecinden geçmeyen ve aynı
kategoride değerlendirilen 2,2 milyon reklamı da
reddetti.
Yönetici, bu görüşmeyi Facebook'un ekibinin boyutunu göstermek için de bir fırsat olarak kullandı. Clegg'in söylediğine göre güvenlik ile ilgilenen 35.000 kişi bulunuyor ve doğruluk kontrollerinde de 70 uzman medya kaynağı ile ortaklık kurulmuş durumda.
Verilerin gösterdiğine göre Amerikalı seçmenlere oy
kullandırmamak amacını taşıyan çok fazla deneme oldu ancak bunların
kaçının yerel, kaçının ülke dışındaki kaynaklardan geldiği belli
değil. Bunun da yanlış bilgi kampanyalarının genel olarak serbest
olduğu 2016'ya göre ciddi bir fark olduğu rahatlıkla
söylenebilir.
Ancak firmanın elinden gelen her şeyi yapıp yapmadığı farklı bir tartışma olarak gündemdeki yerini koruyor. Facebook, politikacıların reklamlarda yalan söylemelerine izin vermesi (seçim gecesine kadar) sebebiyle eleştiriler alırken politikacılar ve taraflarını hoş tutmak için doğruluk kontrollerini geçersiz kılmakla da suçlandı. 2020 yılında durum dört yıl öncesine göre daha iyi gözükse de, bu tartışma asla bitecek gibi görünmüyor.