Facebook'a farklı bir "beğenmedim" özelliği!
Facebook, aralarında "beğenmedim"in de bulunduğu üç yeni özelliğini ortaya çıkardı! İşte yenilikler
Facebook, hesabına erişimi kaybeden kullanıcılara cep telefonuyla parolalarını sıfırlamaya yönelik bir özellik planladığını açıkladı.
Mobil Parola Sıfırlama adındaki yeni özellik, kullanıcılara hesaplarını belirleme ve hangi e-posta hesabının kurtarma bağlantılarını alacağını seçme fırsatı tanıyacak. Özellik, kimliğinizi doğrulamanıza yönelik farklı yollar da sunacak.
Facebook takımından bir mühendis olan Dan Muriello, özellikten şöyle bahsediyor: "Parolanızı unuttuğunuzda veya hesabınız kilitlendiğinde, Facebook'a geri dönmenizi kolaylaştırmak istiyoruz." "Mobil cihazlardan parola sıfırlama işlevini sınamakla meşgulüz."
Facebook'un yeni sıfırlama özelliğini, kullanıcılardan gelecek geri bildirimler ışığında, "yavaşça" sunacağı açıklandı.
Google'ın benzer işlevi ve yeni bir sosyal işlev
Facebook, cep telefonundan parola sıfırlama işlevi üzerinde çalışırken Google'ın boş durduğu söylenemez. Arama devinin sunduğu iki faktörlü oturum açma, daha sağlam bir güvenlik sunuyor. Bu özellikte sizi doğrulamak için cep telefonu ve hesaba son girilen IP adresleri kullanılıyor.
Facebook'un blog gönderisinde yeni bir sosyal özellikten de bahsedildi. İşte Muriello'nun bu özelliği tarifi:
"Beğenmediğiniz bir şeyi rapor ediyorsanız, bunu gönderen kişi ile iletişim kurmanızı kolaylaştırmak istiyoruz." "Örneğin, birisi sizin pek hoşunuza gitmeyen bir fotoğrafınızı yüklediğinde, sosyal raporlama ile ondan bu resmi kaldırmasını isteyebilirsiniz."
Yeniliklerin en önemlisi ise Haber Kaynağı'nda
Facebook'un filtrelenmeyen bir Haber Kaynağı üzerinde çalıştığı söyleniyordu. Şimdilik böyle bir durum söz konusu olmasa da, sunulan yeni işlev, benzer gönderileri gruplandırmaya yarıyor.
Örneğin arkadaşınız Apple ile ilgili bir gönderi yazdığında, Apple ile ilgili diğer gönderilerle gruplandırılıyor ve Apple hayran sayfası ile etiketlendiriliyor. Yukarıdaki ekran görüntüsünde iPhone ile ilgili yapılan bir gönderide ortaya çıkan durumu görebilirsiniz.
Facebook, durum güncellemelerinde yer alan marka isimlerini algılamaya yönelik bir sistem üzerinde de çalışıyor.
Facebook'un bu yeniliği, hayran sayfalarına değer katıyor olsa da kullanıcılar için çok fazla şey ifade etmiyor.