Facebook, 10 yıllık logosunu güncelledi!
Facebook, yıllardır kullandığı logosunu değiştiriyor. Ama bunu fark etmeniz biraz zor olacak!
Facebook, 10 yıldır kullandığı logosunda herkesin fark etmeyeceği bazı değişiklikler yaptı.
Yeni logo, daha ince, özel bir yazı tipine geçiş yapıyor. Logodaki mavi ve beyaz renkler yerini koruyor; benzer şekilde yine küçük harflerden faydalanılıyor. Değişen yazı tipinin yanında en çabuk fark edilen değişiklik, "a" harfinin stilinin değişmiş olması. Facebook yaratıcı yönetmeni Josh Higgins'in Brand New blog'unda yazdıklarına göre modern hale getirilen logo, "daha cana yakın ve dost" görünmeyi amaçlıyor.
Değişiklik, sadece Facebook'un logosunun tam halinin göründüğü sayfaları (ana sayfa gibi) etkiliyor. Kare şeklindeki "f" logosunda ve Facebook uygulamasının simgesinde ise herhangi bir değişiklik yok. Facebook logosu, mobil cihazlarda gösterilmediği için milyonlarca telefon kullanıcısı onu hiç fark etmeyecek.
Şirketlerin logo değişiklikleri, her zaman dikkat çekmiyor ancak bazen herkesin diline de düşebiliyor. Yahoo'nun 2013'te bir aylık reklamdan sonra yenilediği, önemli bir değişiklik yapmayarak hayal kırıklığına uğratan yeni logosu gibi.