Eurovision 2010 yolcusu maNga
maNga, Eurovision 2010'da bir ilke imza atıyor! İşte maNga'nın Sony destekli hazırlıkları...
25 – 29 Mayıs tarihlerinde Norveç'in başkenti Oslo'da gerçekleştirilecek Eurovision 2010' "We could be the same – Aynı olabiliriz" adlı şarkıları ile dünyaya seslenerek, Türkiye'yi temsil edecek olan maNga'yı, grubun tek yetkili ve resmi teknoloji sponsoru olarak Sony destekliyor. Sony, bu sponsorluk kapsamında maNga'ya sağladığı teknolojik ekipmanlar aracılığıyla grubun her anını, hayranlarıyla buluşturuyor.
Sony'nin, Oslo yolundaki maNga grubu ile yaptığı işbirliği, Sony Eurasia A.Ş. Genel Müdürü Mohsen Noohi ve grup üyelerinin katılımıyla gerçekleştirilen toplantıda paylaşıldı. Bu işbirliği kapsamında Sony, 25 – 29 Mayıs'ta 55.'si gerçekleştirilecek olan Eurovision Şarkı Yarışması 2010'da Türkiye'yi temsil edecek maNga'nın tek yetkili ve resmi teknoloji sponsorluğunu üstleniyor. Sony, maNga'nın tek yetkili ve resmi teknoloji sponsoru olarak, yarışmaya hazırlık sürecinde grubun tüm teknolojik ihtiyaçlarını karşılayacak olan ekipmanları sağlıyor. Bu ekipmanlar arasında Sony VAIO kişisel bilgisayarlar, Cyber-shot, Bloggie ve Alpha kameralar, Walkman'ler, PS3 oyun konsolları ve çeşitli PS oyunları yer alıyor. Bu sayede maNga, Eurovision hazırlık sürecinde Sony ürünleri ile bir ilki de gerçekleştiriyor.
Hazırlık süreci 330.000 hayran ile paylaşılacak
maNga, Türkiye'de ilk defa Eurovision 2010 hazırlık sürecini video ve fotoğraflarla kaydedip, sosyal paylaşım siteleri üzerinden hayranları ile paylaşıyor. Örneğin, Facebook'ta 330.000 maNga hayranı, grubun, Sony Bloggie ile 360 derece ve Cyber-shot kamera ile panoramik olarak çektiği farklı ve yaratıcı video ve fotoğrafları takip edebiliyor. Grup üyeleri, Sony VAIO kişisel bilgisayarları sayesinde her an her yerde online oluyor ve yine Sony ürünleri ile yarattıkları içerikleri, anında internet üzerinden hayranları ile paylaşabiliyor. PlayStation'ın ise grubun en büyük eğlencesi olduğunu belirten maNga grubunun solisti Ferman Akgül, "Eurovision'a hazırlanmak keyifli ama bir o kadar da stresli bir süreç. Bu aşamada neyse ki hayatımızda PlayStation var ve sayesinde son derece gerçekçi oyun deneyimi ile stres atıyoruz" dedi.
"Hayalleri gerçekleştirmek için çalışıyor, gençleri
destekliyoruz"
Toplantıda, Sony'nin içerik, teknoloji ve ürünleri ile pek çok
anlarında insanların hayatına dokunduğunu, eğlence ve yaşam
deneyimlerine büyük katkı sağladığını ve make.believe felsefesinin
bir parçası olarak hayalleri gerçekleştirdiğini belirten Sony
Eurasia A.Ş. Genel Müdürü Mohsen Noohi, müzik alanında da hem
uluslararası hem de yerel anlamda çok güçlü olduklarını belirtti.
Türkiye'nin parlak geleceğinin bir yansıması, önemli bir temsili
olduğuna inandıkları maNga'ya destek vermekten mutluluk
duyduklarını dile getiren Noohi, "maNga, gerçekten çok enerjik bir
grup ve ayrıca Türk gençliği içinde de önemli bir rol model. Dünya
standartlarında müzik yapan böyle bir grubun Türkiye'den çıkması
bizler için ayrı bir sevinç kaynağı. Eurovision şarkılarında, tüm
dünyanın daha iyi bir yer olabileceğine inandıklarını ve sevginin
önemini dile getiriyorlar. İlhamını yaratıcılıktan alan bir marka
olarak, gençlerin bugün ve gelecekten umutlu olması çok önemli.
Onlar bizim geleceğimiz bu yüzden gençlere kulak vermek gerek.
Eurovision, Türkiye'nin kendini dünyaya, gençleri ile bir kez daha
tanıtması adına önemli bir fırsat. Bu yolda, Sony olarak maNga'ya
ve ülkemize destek vermekten gurur duyuyoruz" dedi.
"Oslo'ya birincilik için gidiyoruz"
Geçen yıl Almanya'nın başkenti Berlin'de düzenlenen MTV Avrupa Müzik Ödülleri'nde "Avrupa'nın En İyi Sanatçısı Ödülü"nü alan maNga grubunun solisti Ferman Akgül, Eurovision'un yurt dışına açılmak ve müziğini dünyaya tanıtmak isteyen bir Türk grubu için çok önemli bir fırsat olduğunu söyledi. Çocukluklarından beri ilk sahip oldukları şeylerden birinin Sony markalı bir ürün olduğunu ve şimdi de hayatlarının hemen her alanında var olan Sony markasının kendilerine sponsor olmasından büyük mutluluk duyduklarını belirten Ferman, "Ben müziğe Walkman ile başladım. Bir anlamda müzik demek, Walkman demek ve aslında Sony, hepimizin hayatında bazı ilklerin tek adresi. Şimdi ise çocukluğumuzdan beri aşina olduğumuz, bizde pek çok anısı olan böyle dev bir markanın bize sponsor olması son derece gurur verici. Sony ürünleri sayesinde Eurovision'a hazırlık sürecinde yaşadıklarımızı anında sevenlerimizle paylaşabiliyoruz. Ayrıca, çok inandığımız ve sevdiğimiz bir şarkı yaptık. Türk halkının, gençliğinin ve Sony'nin teknoloji desteğini de yanımıza alarak Oslo'ya birincilik için gidiyoruz" dedi.
"maNga, zaten kalplerimizin birincisi"
Eurovision Şarkı Yarışması'nın, özellikle farklı kültür ve
ülkelerden gelen gençleri, müzik ve eğlence etrafında buluşturan
çok özel bir platform olduğunu vurgulayan Mohsen Noohi, sözlerini
şöyle sürdürdü: "Eurovision, alanında tek. Başka onun gibi bir
platform daha yok. Bu yarışma, bir araya gelmenin,
heyecanı, çok özel duyguları yaşamanın ve kutlamanın yarışması.
Sanırım, müzik ve eğlence dışında, bu kadar özel duyguyu aynı anda
yaşatan birkaç şey daha vardır. Ve bu yarışmanın sonunda aslında
herkes bir şeyler kazanıyor. Bu yüzden maNga zaten çoktan bu oyunda
başarılı oldu bizim için. Umarım, finalde ödülü alan maNga olur ama
onlar, bizim, Türk insanlarının kalplerinin birincisi zaten."
Basın bülteninden derlenmiştir