Eski bir tablo ile gelen komplo teorisi: Dinozorlar 16. yüzyılda yaşıyor muydu?
16'ıncı yüzyıldan kalan bir tablo, bazı komplo teorisyenlerinin dinozorların 16 yüzyılda yaşadığı iddiasını ortaya atmasına yol açtı. Ama aslında bu tablonun çok basit bir açıklaması var.
İnternet üzerinde zaman zaman, insanların eski bir tabloda gördüklerini yorumlayarak zaman yolculuğuna dair kanıt bulduklarına dair paylaşımlarla karşılaşabiliyoruz. Ve "gizem" şaşırtıcı olmayan bir şekilde, zaman yolculuğunun gerçek olmasını gerektirmeyen basit bir açıklamayla çözülüyor.
Ve şimdi buna benzer yeni ve eğlenceli bir durumla karşı karşıyayız. “Peter·Bruce Gale”in 1562 yılında yaptığı bir tablo nedeniyle bazı insanlar, dinozorların 500 yıl önce insanlarla birlikte yaşadığına inanıyor. Böyle bir gönderide Instagram kullanıcısı historyunreal “Bu Peter Bruce Gale’in 1562’de yaptığı bir tablo... Sözde dinozorlar hakkında herhangi bir şey öğrenmemizden 300 yıl önce” diyor.
Başka hiçbir kanıt bulunmamasına rağmen, pek çok kişi “Brachiosaurus’u büyük bir kertenkele at gibi sürerek gezinmemiz tuhaf değil mi?” ve benzeri şekillerde bu tablo hakkında yorum yapıyor. Ancak ne kadar ilgi çekici olursa olsun, bu tablo tarihi bir belge değil.
Öncelikle, bu tablonun çizeri “Peter·Bruce Gale” olmadığı gibi, bu komplo teorisi dışında kendisine dair herhangi bir referans da bulunmuyor. Bu tablonun (Saul’un İntiharı) sanatçısı Flaman Rönesans sanatçısı Pieter Bruegel. Tablo, İncil’de anlatılan, Kral Saul’un Gilboa Dağı’nda Filistinliler tarafından yenilgiye uğratılmasının ardından intihar etmesi olayını resmediyor.
Tablo gerçekten 1562’de çizilmiş ve arka planda, bazı tuhaf küçük yaratıkları süren adamlar gösteriyor. Ancak bunlar dinozor değiller. Pek çok paylaşımın belirttiği gibi, bu durum, zamanda yolculuk eden dinozorlardan ya da insanların hep dinozorlarla beraber yaşadığının örtbas edilmesinden ziyade, “Pieter’ın hiç deve görmemiş olmasından” kaynaklanıyor. İncil’de Kral Saul’a atıfta bulunulurken develerden de bahsediliyor ve bu yüzden ressamın muhtemelen develeri onları arka plana dahil etmeye çalıştığı tahmin edilebilir.
Tıpkı Avrupa ortaçağ resimlerinde aslanların ve diğer pek çok egzotik hayvanın kötü bir şekilde çizilmesi gibi, deve çizimleri de oturan model bulunmaması (aynı zamanda yaratıkları görmüş olan sanatçıların üslup seçimlerinden) durumundan etkilenmiştir. Develerin onları görmeyen ressamlar tarafından çizilen diğer pek çok resmi de garip kanatsız ejderhalardan gizemli uzun boyunlu yaratıklara kadar pek çok farklı canlıya benziyor.