Enerjisi Hiç Bitmeyen Elektrikli "Sonsuzluk Treni" İçin Düğmeye Basıldı!

Avusturalyalı bir maden firması, çalışmak için ihtiyaç duyduğu elektrik enerjini hiç kaybetmeyen bir "Sonsuzluk Treni" geliştirdiğini duyurdu!

Avustralyalı bir madencilik firması, gelişmiş bir mühendislik firmasını satın almalarının ardından, elektrik ve yerçekimi enerjisini asla tükenmeyecek şekilde kullanacak dünyanın ilk "Sonsuzluk Treni"nin (Infinity Train) geliştirilmesine başladığını duyurdu.Curiosity'nin Mars'tan Gönderdiği Yeni Karedeki "Mars Çiçeği" Sürprizi!NASA'nın Curiosity keşif aracı, Mars'tan yeni bir kare daha gönderdi.

Görünüşte sonsuz enerjiye sahip bir treni tanımlayan bu hareket, büyük miktarlarda demir cevheri taşıyan bir şirket için zor bir görev olan sıfır emisyon hedeflerini ileriye taşıyor. Fortescue ve yeni satın alınan Williams Advanced Engineering'in (WAE) söylediğine göre tren, varış noktasına giderken bataryayla çalışacak ve dönüş yolculuğu için bataryayı yeniden şarj etmeye yetecek kadar yokuş aşağı eğimi kat edecek.

Bu fikir, 244 cevher vagonunda 34.404 tonluk aşırı ağırlığa sahip demir cevheri ile yüklenirken pili şarj etmek için yerçekimi enerjisini kullanıyor, böylece boşaldığında ve önemli ölçüde daha hafif hale geldiğinde, manuel olarak yeniden şarj etmeden kolayca kaynağına dönebiliyor.

Fortescue İcra Kurulu Başkanı Elizabeth Gaines yaptığı açıklamada "Sonsuzluk Treni, dünyanın en verimli akülü elektrikli lokomotifi olma kapasitesine sahip. Yokuş aşağı yüklenen bölümlerde elektriğin yenilenmesi, yenilenebilir enerji üretimi ve yeniden şarj altyapısı kurulumu ihtiyacını ortadan kaldıracak ve bu da onu demiryolu operasyonlarımızdan dizel ve emisyonları ortadan kaldırmak için sermaye açısından verimli bir çözüm haline getirecek" dedi.

Avustralya'nın dördüncü en büyük demir cevheri şirketi olan Fortescue, geçtiğimiz mali yılda 82 milyon litre dizel yakıtı harcadı ve yeni teknolojinin emisyonlarını azaltmaya başlayabileceğine inanıyor.

Bir enerji kaynağı olarak yerçekimi veya yerçekimi pillerinde enerji depolaması yeni bir kavram değil - henüz yaygın bir uygulama görmemiş olsa da... Modern otomobillerin çoğunda artık rejeneratif frenleme var; bu sistem, fren yaparken otomobili yavaşlatmanın sürtünmesini kullanarak bataryayı yeniden şarj ediyor. Aynı sistem Sonsuzluk Treni'nde kullanılabilir.

Fortescue'nun Kurucusu ve Başkanı Dr. Andrew Forrest ise, yaptığı açıklamada "Sonsuzluk Treni, FFI'nin dünyanın enerji üretimine yönelik tutumunu değiştirmeye yönelik amansız yürüyüşünü sürdürüyor. Dünya çapındaki iş liderlerini ve politikacıları, fosil yakıtın yalnızca bir enerji kaynağı olduğu ve artık yerçekimi enerjisi gibi hızla ortaya çıkan, daha verimli, daha düşük maliyetli ve yeşil olan diğerlerinin de olduğu gerçeğine taşımak istiyoruz. Dünya, son derece kirletici ve ölümcül fosil yakıt çağından artık kopmalı" dedi.Anonymous, Rusya Uzay Ajansı Roscosmos'u Vurduğunu İddia Ediyor!Hacker grubu Anonymous, Rus uzay ajansı Roscosmos'u çalışamaz hale getirdiğini iddia etti.

Sonraki Haber

Forum