Elon Musk için kötü günler sona erdi, çok daha kötüleri geliyor

Yeni bir rapora göre Elon Musk'ın sahibi olduğu sosyal medya platformu X, reklam gelirleri açısından önümüzdeki yıl büyük bir yıkımla karşı karşıya kalabilir.

Advanced Television tarafından ayrıntıları yayınlanan Kantar’ın yeni bir raporuna göre, X’in reklam sıkıntıları çok daha kötü bir hal almak üzere olabilir. Pazar araştırma şirketinin verileri, pazarlamacıların yüzde 26’sının önümüzdeki yıl X’e yaptıkları harcamaları azaltmayı planladığını ve reklam verenlerin X’e olan güveninin “tarihin en düşük seviyesinde” olduğunu gösteriyor.

Dünya genelinde 18.000 tüketici ve 1.000 pazarlamacıyla yapılan görüşmelere dayanan Kantar’ın raporu, Elon Musk’ın şirketi devralmasından bu yana X’in reklam işinin ne kadar gerilediğini vurguluyor. Son bir buçuk yıl içerisinde, nefret söylemi ve diğer "zehirli" içeriklerle ilgili endişeler nedeniyle çok sayıda yüksek profilli reklam veren platformdaki harcamalarını durdurdu veya azalttı.

Ayrıca Musk’ın nefret söylemi konusunda endişelenen markalara pek kibar olmayan bir dille meydan okuyarak neredeyse platformdan kovması da büyük reklam verenleri daha da uzaklaştırdı. Bunların yanı sıra Musk, reklam verenleri “şantaj” yapmakla suçladı ve kısa bir süre önce de bir endüstri grubunu ve birkaç küresel şirketi platformu yasadışı boykot ettikleri gerekçesiyle dava etti.

Dikkat çekici bir şekilde Kantar, pazarlamacıların yalnızca yüzde 4’ünün X’in markalar için güvenli olduğuna inandığını da söylüyor.

Sonraki Haber

Forum