Elektronikte franchising başlıyor!
Electro World, Türkiye'de franchising sistemiyle perakendeye yeni bir yön veriyor...
Türkiye'de Dixons International Group (DSGi), Esas Holding ve ODESA ortaklığı ile faaliyet gösteren Electro World, elektronik perakende sektöründe bir ilke daha imza atarak DSGi'ın başarılı iş modellerinden biri olan franchising uygulamasını başlatıyor.
DSGi grubunun global deneyimini yerel girişimcilerin gücü ile birleştiren Electro World, artık tek marka altında iki kanaldan büyüyecek. Electro World böylece hem kendi açacağı mağazalarla hem de franchise mağazaları ile Türkiye'nin dört bir yanına yayılacak.
Girişimcilere global markanın başarısına ortak olma fırsatını sunan Electro World, Türkiye'de büyüme kararının ilk adımını Sakarya'da attı. Electro World'ün ilk franchise mağazası, Sakarya'da yaklaşık yarım asırlık ticari deneyime sahip Müftüoğlu ailesinin genç girişimci üyesi Bünyamin Müftüoğlu ile yapılan anlaşma sonrasında çok kısa bir süre içerisinde açılacak.
Konuya ilişkin olarak Electro World Türkiye Genel Müdürü Bahadır Özbek'in ev sahipliğinde Dixons International Group CEO'su John Browett ve Esas Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Emine Sabancı Kamışlı,'in katılımıyla bir basın toplantısı düzenlendi. Düzenlenen basın toplantısında, Electro World'ün yeni büyüme modeli, markayı Türkiye'ye taşıyan ortaklar ve Electro World Genel Müdürü Bahadır Özbek tarafından değerlendirildi.
Gerçekleşen toplantıda, Dixons International Group CEO'su John Browett, Türkiye'de franchise operasyonunun başarıyla yürüyeceğine inandığını belirtti. Browett, bu yapılanma için her türlü desteği vermeye hazır olduklarını belirtirken Türkiye'nin genç nüfusu, büyüyen yapısı ve yerel dinamikleri nedeniyle yatırım için doğru bir ülke olduğunu da vurguladı. Browett, DSGi'ın Avrupa'da 190'a yakın franchise mağazası ile bu iş modelini başarı ile uyguladığını belirtirken bu ülkeler arasına Türkiye'nin de eklenmiş olmasından mutluluk duyduklarını belirtti. John Browett sözlerini şöyle sürdürdü; "Türkiye, ekonomi adına fantastik bir ülke. Modern teknoloji ve gelişim yakından takip ediliyor. Türk iş ortaklarımızla tam bir uyum içinde çalışmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Türkiye'de önümüzdeki dönemde de yatırım yapmaya devam edeceğiz."
Nasıl yürüyecek?
Electro World'ün kısa zamanda nasıl bir gelişim gösterdiğine dikkat çeken Emine Sabancı Kamışlı, Electro World Türkiye hissedarları olarak bu yeni, paylaşımcı iş modelinin Anadolu'daki iş adamlarımızın girişimci ruhuyla birleştiğinde son derece büyük bir sinerjinin çıkacağına inandığını belirtti.
Emine Sabancı Kamışlı sözlerine şöyle devam etti: "Türkiye'ye inanmış bir dünya devini Türkiye'ye getirdik ve bu dünya devi diyor ki ben bunu Anadolu girişimcisi ile paylaşmaya hazırım. Kurduğumuz iş modeli ile aslında girişimcilerin kendi işlerine yatırım yapmalarını destekleyerek, müteşebbislere yeni ufuklar açıyoruz. Bu model ile bizimle yürümek isteyen müteşebbislere evimizi açarak markamızın tüm değerlerini paylaşıyoruz. Böylece Anadolu'daki bir franchise mağazamız Avrupa'daki herhangi bir Electro World mağazası ile aynı imkanlara sahip olacak. Bu, gerek Electro World Türkiye ortaklarının gerekse de DSGi ana merkezin Türkiye'ye ve Türkiye'nin girişimci ruhuna inancının önemli bir göstergesidir. Biz yaklaşık 3 yıl önce Türkiye'ye yabancı sermayeyi getirdik, işimizi sağlıklı bir şekilde geliştirdik ve şimdi Türk girişimcilerimizle paylaşmaya başlıyoruz. Bu yeni iş modelimizin Türkiye'mize hayırlı, uğurlu olmasını diliyorum".
"Electro World Türkiye kilometre taşlarına bir yenisini daha ekledik"
Electro World Türkiye'nin yeni iş modelini değerlendiren Bahadır Özbek, elektronik perakende sektöründe bu kadar geniş ürün gamı ve altyapı içeren bir franchising operasyonunun ilk defa Electro World markası altında tüketici ile buluşturulduğunu belirtti. Bu kararın Electro World Türkiye'nin kuruluşu kadar önemli bir adım olduğuna dikkat çeken Özbek, "Electro World Türkiye'nin kilometre taşlarına bir yenisini daha ekledik" dedi.
Özbek sözlerine şöyle devam etti; "Biz bu kararı; DSGi'ın başarılı örneklerinden yola çıkarak verdik. Bu modelin Türkiye'de daha da başarılı olacağına inanıyoruz. Çünkü DSGi'ın bugüne kadar tecrübe ettiği bu modeli Türkiye'de yerel girişimcinin yüksek gücü ile birleştiriyoruz.
Bundan sonra Electro World, Türkiye'nin dört bir yanında aynı format mağazalarla tüketicileri ile buluşacak. Bu formatı ise ürün, stok ve lojistik yönetiminden IT yatırımlarına, pazarlama faaliyetinden insan kaynakları politikalarına kadar tüm standartları merkezden sağlayarak sunacağız. Yani düşük fiyatı, bol ürün çeşidini ve yüksek hizmet kalitesini en doğru ve tüketiciye en faydalı kombinasyon ile sunmaya bu mağazalarda da devam edeceğiz. Diğer bir deyişle yüzde 120 düşük fiyat garantisi de dahil olmak üzere tüm hizmet olanaklarımız franchise mağazalarımızda da elbette ki geçerli olacak".
Bu operasyonda en önemli noktalardan birinin girişimcinin
işletme sermayesini düşürmek olduğunun altını çizen Özbek,
franchise mağaza sahibinin bir ürüne nakit bağlamadan ürün
sevkiyatını merkez depodan gerçekleştirebileceğini de belirtti.
Electro World franchise mağazası için marka bedelinin 50 bin Euro
olduğunu belirten Bahadır Özbek, yatırım maliyetinin ise mağazanın
fiziksel şartlarına ve metrekaresine göre değişiklik
gösterebileceğini söyledi. Electro World, yeni iş modelinin hayata
geçmesi ile büyüme hedeflerini de revize etti. Revize edilen
hedefler doğrultusunda, Electro World yeni finansal yılda 10 mağaza
daha açarak, 60 bin m2 satış alanına sahip olmayı hedefliyor.
Basın bülteninden derlenmiştir