Elektrikli araçlar trafik ışıklarında beklerken kablosuz şarj olacak

Japonya'nın elektrikli araçların menzilini artırmaya yönelik yeni fikri ümit vadediyor: Trafik ışıklarında beklerken kablosuz olarak şarj etmek...

Japonya’daki araştırmacılar, Tokyo’nun hemen dışındaki Chiba Eyaleti’nde yer alan Kashiwa şehrindeki yol yüzeylerine kablosuz şarj teknolojisinin yerleştirileceği bir pilot program hazırlıyor. Eletrek tarafından bildirildiği üzere Üniversite Dergisi (University Journal) üzerinde duyurulan fikir, trafik ışıklarında bekleyen uygun teknolojiye sahip elektrikli araçların kablosuz olarak 10 saniyelik bir şarj alabileceği ve bunun da araçlara yaklaşık 1 km menzil ekleyebileceği öneriliyor.

Sadece bir kilometrelik ek bir şarj çok fazla gibi görünmeyebilir, ancak denemeler başarılı olursa, şehirdeki tüm trafik ışıklarında teknolojinin uygulanması mümkün olabilir ve bu, gün içerisinde kaç kırmızı ışığa yakalandığınıza (ve ışıklarda ne kadar beklediğinize) bağlı olarak 20-30 kilometre ekstra menzil sağlayabilir.

Japonya Üniversite Dergisi’nde belirtilene göre, hareket halindeyken güç kaynağı sistemi, yoldaki her zaman açık olan iletim bobinleri tarafından boşa harcanan bekleme gücünü en aza indiren araç algılama teknolojisine sahip. Ayrıca, bu özel bobinlerin günlük trafiğin ağırlığına dayanabilmesi gerekeceğinden dolayı dayanıklılık ve sağlamlığın test edilmesine yönelik bir deneme olacak.

Kablosuz şarj ne kadar verimli?

Elektrikli araçlarda kablosuz şarj yeni bir konsept değil, ancak belirli bir kablosuz şarj plakası üzerinde aracın hassas bir şekilde park edilmesini gerektiriyor. Bu yüzden, tipik olarak her şeyin mükemmel şekilde hizalanabilmesi için yarı otonom sürüş işlevselliğini içeriyor. Önceki testler bunun hantal bir yöntem olduğunu ve şarj hızlarının genellikle yavaş olduğunu kanıtladı.

Birleşik Krallık hükümeti, Nottingham’da elektrikli taksilerin şehrin ana tren istasyonunun dışındaki taksi durağında beklerken kablosuz olarak şarj olabildiği bir denemeyi finanse etti. Dokuz taksi, sıraya park edildiğinde şarj olacak şekilde özel bir uyarlama yapıldı

Volvo, elektrikli XC40 taksilerini ücret beklerken şarj etmeyi amaçlayan benzer bir teşviki Göteborg’da başlattı. Volvo, kablosuz teknolojisinin 50 kW’a kadar şarj hızları sunabildiğini söylüyor ve bu, şu anda mevcut olan bazı ev içi kablosuz şarj pedlerinden neredeyse beş kat daha hızlı.

Ancak Bridgestone, Mitsui Fudosan, ROHM ve NSK gibi şirketlerle ortaklık yapan Tokyo Üniversitesi’nin araştırması, şarj bobinlerinin asfaltın üzerine oturan pedlere güvenmek yerine fiziksel olarak yol yüzeyine yerleştirildiği ilk araştırma gibi görünüyor. Tokyo pilot programı bu aydan gelecek yılın Mart ayına kadar sürecek ve bu ortaklıkla konseptin kanıtlanması hedefleniyor.Kablosuz şarj, başarılı olması durumunda EV endüstrisi ve EV sahipleri için büyük bir avantaj olabilir. Araç sahiplerinin sürekli olarak küçük dozlarda şarj alabileceklerine güvenen üreticiler, daha hafif ve daha ucuz bataryalar takmayı tercih edebilir ve bu da giriş maliyetlerinin düşürülmesine yardımcı olabilir.

Benzer bir şekilde, elektrikli araçlar için gerekli olan şarj altyapısı da yalnızca çok fazla alan gerektiren, hantal şarj istasyonlarıyla sınırlı olmayacak. Araç sahipleri, trafik ışıklarında beklerken veya kamusal alanlara park ederken kablolarla uğraşmadan yükleme yapabilecekler. Ayrıca, araçların tüm küçük yüklemeleri takip edebilecekleri ve ay sonunda faturayı ödeyebilecekleri kartsız ödeme sistemlerinin yaygınlaşması da ödeme sorununu çözebilir.

Sonraki Haber

Forum