Efsane hala ayakta mı? Nokia'nın son durumu

Nokia'nın çok da iyi günler geçirmediği kesin. Ama bu haberde okuyacaklarınız, pek de öyle demiyor!

Finlandiyalı cep telefonu devi Nokia için son zamanlarda durum pek iç açıcı değil. Bir zamanların lideri bugün zor zamanlar geçiriyor. Özellikle iPhone ve Android tabanlı akıllı telefonlar karşısında bir türlü tutunamayan Nokia için yolun sonu geldi mi? Konuya farklı bir açıdan; mobil reklamlar açısından bakıldığında Nokia'nın durumu göründüğünden çok daha iyi gibi görünüyor...

Örneğin son 6 aylık süreç boyunca Nokia'nın mobil reklam gelirleri 1 ay dışında sürekli artış gösterdi. Firma Şubat ayındaki %10,6'lık gerilemeyi Mart'ta %24,3'lük artış ile telafi etti ve sonraki aylarda da yükseltmeyi sürdürdü.

Mobil reklamlarda tıklanma oranlarına (CTR) bakıldığında Nokia kullanıcılarının alışkanlıkları, sektör ortalamasının çok üzerinde. Mayıs ayında sektör ortalaması %1,88 olurken, Nokia'nın CTR oranlarının %3,32 olduğu görünüyor.

Nokia buralarda gerçek bir kral!

Nokia'nın en büyük avantajlarından biriyse küresel çapta son derece yaygın bir dağıtım ağına sahip olması. Kıtalar arasında en zayıf olduğu bölge olan Avrasya'daki pazar payı %2 olmasına rağmen, Avrupa'da %30, Asya Pasifik bölgesinde %38'lik pazar payı oldukça etkileyici. Ülkelere bakıldığında ise çok geniş bir nüfusa sahip olan Hindistan'da %78,6'lık pazar payına sahip olduğu görünüyor. Benzer şekilde İtalya'da %71,9, Malezya'da %64,6, Rusya'da ise %86,6'lık pazar payı bulunuyor.

Sonuç olarak Nokia'nın kan kaybettiği bir gerçek ama bu değerlendirmeyi yaparken farklı açılardan bakacak olduğumuzda aslında firmanın gidişinin sanıldığı kadar kötü olmadığı da görülebilir.

Sonraki Haber

Forum