Dünya'nın ilk kadın çarpışma test mankeni, çarpışma testlerini baştan aşağı değiştirebilir
Dünya'nın ilk kadın çarpışma test mankeni geliştirildi. Bu mankeni çarpışma testleri hakkında bildiğimiz her şeyi değiştirebilir...
Bir kadın vücudunu temsil etmek için tasarlanan ilk çarpışma testi mankeni, en sonunda İsveçli araştırmacılardan oluşan bir ekip tarafından, otomobillerde erkek merkezli güvenliğin uzun geçmişini sona erdirme umuduyla geliştirildi. Ortalama 162 santimetre yüksekliğinde ve 62 kilo ağırlığında olan mankenin, kadın vücudunu neredeyse her boyutta inanılmaz bir şekilde yanlış temsil eden mevcut yöntemlerin yerini alması planlanıyor.
Çarpışma testi mankenleri 1970'lerde geliştirildiğinde, araç güvenliği alanında bir devrim başlattı. Otomobil üreticileri, bir anda tasarımlarını kelimenin tam anlamıyla beton duvarlara çarpabilir ve insan vücudu üzerindeki etkileri ölçebilir hale geldi. Tahmin edilebileceği gibi bu, pek çok gerçek insanın katılmaya istekli olmadığı bir testti.
O zamandan beri, bu çarpışma testi mankenleri daha gelişmiş ve bir insan vücudunu daha iyi temsil ediyor. Ama ne yazık ki sadece erkekler için.
Ne yazık ki sorunun kaynağı da burası. Çarpışma testi mankenlerinin her zaman ya erkek ya da çocuk olması ve arabadaki kadınların genellikle erkek mankenin daha küçük bir versiyonuyla temsil edilmesi şaşırtıcı olabilir. Kullanılan bu mini-erkek manken, sadece 149 cm boyunda, yani ortalama olarak yaklaşık on iki yaşında bir kız çocuğu büyüklüğünde.
Tahmin edilebileceği gibi, bunun gerçek dünyada araç güvenliği üzerinde önemli etkileri oluyor. Virginia Üniversitesi tarafından yapılan bir araştırma, kadınların ön koltukta otururken bir araba kazasında yaralanma olasılığının erkeklerden önemli ölçüde daha fazla olduğunu buldu.
Baş araştırmacı Astrid Linder BBC'ye yaptığı açıklamada, "Yaralanma istatistiklerinden biliyoruz ki, düşük şiddetteki etkilere bakarsak, kadınların daha yüksek risk altında olduğunu görüyoruz" dedi ve devam etti: "Dolayısıyla, nüfusun her iki kesimi için en iyi korumaya sahip koltukları belirlediğinizden emin olmak için, kesinlikle nüfusun en yüksek risk altındaki kesiminin temsil edilmesini sağlamamız gerekiyor."
Araştırmacılar, yeni tasarlanan kadın mankenin, araba güvenliği araştırmalarında kadınların temsilini geliştirerek bu farkın kapatılmasına imkan sağlayacağını umuyorlar. Ancak bunun gerçekleşmesinden önce, Dr. Linder'in mankeninin kullanımının kabul edilmesi ve uygulamaya koyulması için dünya çapında düzenleyicilere ihtiyacı var. Gerekli düzenlemeler ve kabuller olmadan, birçok üretici mevcut yöntemlere bağlı kalacaktır.