Dünya’nın en pahalı alan adı hangisi, ne kadar ziyaretçisi var?

Dünya’nın en pahalı alan adının milyonlarca ziyaret alacağını düşünüyorsanız tekrar düşünün. İşte 30 milyon dolarlık o alan adı ve aylık ziyaretçi sayısı...

Bir internet alan adına (domain) sahip olmak genellikle yıllık 10 - 20 dolar arasında bir maliyete sahiptir. Ama bazen öyle alan adları ile karşılaşıyoruz ki, bu miktarlar muazzam bir domain denizinin içerisinde birkaç damladan farklı değil.

Büyük web hosting şirketi Hostinger, tarihin en pahalı 7 domain adına baktığı bir araştırma yayınladı ve bu araştırmada görüldüğü üzere en pahalısı, 2019 yılında 30 milyon dolara mal oldu.

Dünya'nın en pahalı alan adı: Voice.com

Voice.com, MicroStrategy analitik ve yazılım kuruluşundan bir teknolojist, sanatçı ve küratör ekibi tarafından satın alınmıştı. Ancak Hostinger'in verilerine bakılırsa, aylık 88,8 bin trafiğe sahip alan adı, satın alan ekip için pek karlı olmamış gibi gözüküyor.

En pahalı yedi internet sitesinin toplam maliyeti yaklaşık 109 milyon dolar civarında ve aralarında 360.com, NFTs.com, Sex.com, Fund.com, Hotels.com ve Tesla.com yer alıyor.

360.com alan adı, Çinli internet güvenliği şirketi 360 Security Technology'ye aitti ancak 2015 yılında Vodafone tarafından 17 milyon dolara satın alındı. SimilarWeb verileri, bu sitenin aylık 23,9 milyon ziyaretçi ile Çin'de 154'üncü en büyük internet sitesi olduğunu ve en pahalı alan adına göre çok daha fazla trafiğe sahip olduğunu gösteriyor.

Sex.com ise 2010 yılının Kasım ayında bir açık arttırmanın ardından Escom'tan Clover Holdings'e satıldı. Şu anda bu alan adı her ay 64 milyon ziyaretçi ile diğer beş en pahalı sitenin toplamından daha fazla trafik görüyor.

Bir Hostinger sözcüsü, internet sitesi isimleri ile ne kadar fazla paranın el değiştirdiğinin şaşırtıcı olduğunu söylerken, milyar dolarlık şirketler için, internette yerlerini sağlama almalarına yardımcı olacak bir site için yapılacak bu ödemenin göreceli olarak küçük olduğunu belirtiyor. Ancak, bir siteye daha fazla para ödenmesinin daha fazla ziyaretçi anlamına gelmediğinin de açık bir şekilde görüldüğünü hatırlatıyor.

Tesla.com ise, CEO Elon Musk'ın daha önce bahsettiine göre, Silikon Vadisi mühendisi Stuart Grossman'den yaklaşık 11 milyon dolara almak için on yıl boyunca uğraştığı bir siteydi.

Sonraki Haber

Forum