DirectX 12, testte yüzde 50 az güç tüketti
DirectX 12 çıktığında sadece grafikleri yükseltmekle kalmayacak, görünen o ki bunu da yapacak!
DirectX 12, sadece oyunların grafiklerini iyileştirmekle kalacak sanıyorsanız, yanılıyorsunuz. Microsoft, teknolojinin güç tüketimini yüzde 50'ye kadar düşürebileceğini söylüyor.
Microsoft, Los Angeles'taki SIGGRAPH etkinliğinde Intel ile bir araya gelerek, rendering motorunun yenilenerek güç tüketimini nasıl yarıya çekilebileceğini gösterdi. İki dev, Intel HD4400 entegre grafik yongası ile çalışan bir Surface Pro 3 üzerinde yeni API'yı test etti. Test için kullanılan özel uygulama, uzayda birbiriyle çarpışan 50 bin asteroidi simüle ediyordu. DirectX 12'ye geçiş, saniyedeki kare sayısını ikiye katladığı gibi, güç tüketimini de yarıya düşürdü.
DirectX 12'nin güç tüketimi tasarrufu yetenekleri, fizik ve çarpışma hesaplamalarında GPU'ya daha fazla ağırlık vermesinde gizli. Normalde bu tür görevler CPU tarafından gerçekleştirilse de, işi GPU'ya yüklemek, işlemcinin daha serin kalmasını sağlıyor ve sonuçta daha az güç tüketimi gerçekleşiyor. Bu elbette GPU'nun daha fazla enerji çekmesi anlamına geliyor, ancak tanıtımda gösterilen grafikler, DirectX 12'nin DirectX 11 ile aynı enerji seviyesinde iki kat yüksek FPS verdiğini gösteriyor.
AMD de Mantle ile benzer, gösterişli rakamlar göstermişti. Testlerin gerçek hayata nasıl yansığıdını görmek için merakla bekliyor olacağız.