DirectX 11.2 ile daha hızlı grafikler!

DirectX'in son sürümü, sıkı oyunculara işte bu yenilikleri sunmak için geliyor!

Windows 8.1 ve Xbox One ile beraber gelen DirectX 11.2, uzun mesafeli grafiklere ve performansa odaklanıyor. Sadece yeni oyunları değil, varolan oyunları da kapsayan yeniliklerin çoğundan faydalanabilmek için yeni bir grafik kartına ihtiyacınız var.

Microsoft, daha fazla hız için DirectX 11.2'de birçok ince ayar yapmış bulunuyor. Örneğin shader linking adı verilen bir işlev, shader'ların sadece run-time sırasında ön-derlenmesini ve bağlanmasını sağlıyor.

DirectX 11.2'deki bir başka yenilik ise oyunlara bir tür sanal bellek sağlayan "tiled resources". Bu sayede sistem belleğinden daha fazla belleğe ihtiyaç duyan oyunlar geliştirmek mümkün hale geliyor. Yüksek çözünürlüklü dokular, sadece gerektiğinde yükleniyor. "Trim API" adındaki bu yeni işlev, grafik kartının belleğindeki gereksiz bölümleri boşaltmaya izin veriyor.

Oyuncular için grafik kalitesi, hız kadar önemli. DirectX'in yeni sürümü çoklu overlay'leri üst üste getirmekte yardımcı olabiliyor. Bu sayede farlı çözünürlükteki bir 2D menü, 3 boyutlu görüntünün üzerine yerleştirilebiliyor.

DirectX 11.2'yi deneyebilmek için ona uyumlu grafik kartı sürücülerini yüklemiş olmanız gerekiyor.

Sonraki Haber

Forum